فائزون|مروری بر زندگینامه شهید شاخص بین الملل سال ۱۳۹۹ ؛ شهید ابومهدی المهندس

مروری بر زندگینامه شهید شاخص بین الملل سال ۱۳۹۹ ؛ شهید ابومهدی المهندس

فائزون فرازی از زندگینامه شهید شاخص بین الملل سال ۱۳۹۹ ؛ شهید ابومهدی المهندس را منتشر کرد.

کدخبر : 25263 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۲/۲۸|۱۱:۰۸

 شهید شاخص بین الملل سال 1399

شهید ابومهدی المهندس

آغاز حرکت جهادی

پس از آنکه "حاج ابوزینب الخاصی" از سران ارشد حزب الدعوه اقدام به تاسیس گروهی موسوم به "نیروهای مجاهدین عراقی" کرد. ابومهدی وارد این گروه شد و تنها راه مقابله را جهاد دانست. در جریان انتقاضه شعبانیه ضد صدام در سال 1991، ابومهدی و ابوزینب در قالب نیروهای مجاهدین عراقی، همکاری زیادی داشتند و حتی مقرهایی در شمال عراق تاسیس کردند.

فعالیت در سپاه بدر

ابومهدی پس از مجاهدت های بسیار و تصدی سخنگوی سپاه بدر، به فرماندهی این شاخه از جریان مقاومت در عراق رسید. او در سال 1985 به عضویت مجلس اعلای عراق رسید. پس از ان عضو شورای فرماندهی شد که از هشت عضو تشکیل می شد و در راس آن محمد باقر حکیم قرار داشت.

شهید زنده

او شهید زنده است؛ 40 سال مبارزه دارد؛ همه انبارهای تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران را در اختیار خود گرفت. این ها تعابیری بود که شهید حاج قاسم سلیمانی در باب موسوم به حشدالشعبی به کار برده بود.

فرمانده شهید ابومهدی المهندس، معاون رییس بسیج مردمی عراق(الحشد الشعبی) با نام جمال جعفر آل تمیمی در سال 1954 در بصره متولد شدش. وی در سال 1973 وارد دانشگاه مهندسی فن آوری در بغداد شد و در سال 1977 از آن فارغ التحصیل شد و پس از اتمام خدمت سربازی وارد موسسه عمومی آهن و فولاد بصره شد و به عنوان عمران مشغول به کار شد و سپس در رشته کارشناسی ارشد علوم سیاسی فارع التحصیل شد.

او در اوایل دهه هفتاد به جزب دعوه اسلامی پیوست و مقدمه های فقه حوزه را در دفتر آیت الله سید محسن حکیم در بصره فرا گرفت.. این شهید سرافراز پس از مشارکت در وقایع رجب در سال 1979 و دستگیری آیت الله شهید سید محمد باقر صدر، از سوی دادگاه تحت تعقیب قرار گرفت و پس از به قدرت رسیدن صدام در سال 1979، شهید ابومهدی المهندس مجبور شد در سال 1980 عراق را ترک کند و از کویت وارد ایران شد. وی در سال 1985 عضو شورای مجلس اعلای اسلامی شد. ماه ها قبل از سقوط صدام، وی مسئولیت خود را در سپاه بدر و همچنین در شورای عالی رها و به عنوان یک چهره مستقل کار کرد، در حالی که وی از روابط خود با همه چشم پوشی نکرد. سپس در عراق وارد کار سیاسی د، جایی که وی در تشکیلات حاد ملی موحد نیز نقش مهمی ایفا کرد. وی از پایه گذاران فراکسیون ائتلاف وطنی عراق و سپس ائتلاف وطنی کنونی است.

ابومهدی به اتهام عملیات نظامی علیه نیروهای آمریکایی تحت تعقیب وانشنگتن بود و به همین دلیل مجبور شدمنصب خود در پارلمان را کنار گذارد تا اینکه نیروهای آمریکایی از عراق خارج شوند. این شهید سرافراز بانداد جمعه 13 دیماه 1398 به همراه سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در فروگاه بغداد توسط تروریست های آمریکایی به شهادت رسید.

تولد در بصره

جمال جعفر محمد علی آل ابراهیم سال 1954 در القرنه واقع در بخش قدیمی بصره متولد شد، دوران دبستان و دبیرستان را در بصره گذراند و در سال 1977 از دانشکده فناوری بغداد فارغ التحصیل شدو بعد از گذراندن دوره خدمت الزامی، بعنوان مهندس عمران وارد کارخانه عمومی آهن و فولاد بصره شد؛ پس از مدتی مجددا تحصیلات آکادمیک را در پی گرفت و این بار در رشته علوم سیاسی موفق به اخذ کارشناسی ارشد و دکتری شد.

مهاجرت به کویت

ابومهدی پس از حوادث ماه رجب سال 1979 که به روی کار آمدن بعثی ها و دستگیری آیت الله شهید محمد باقر صدر و تعداد زیادی از دانشجویان عراقی منجر شد، توسط مزدوران بعثی تحت تعقیب قرار گرفت و در نتیجه مجبور شد در سال 1980 به کویت مهاجرت کند.

20 سال حضور در ایران

در سال 1983 و بعد از حوادثی که در کویت ( پس از انفجار در سفارت آمریکا و سفارت فرانسه) رخ داد، عراقی هایی که در کویت مقیم بودند، بازداشت شدند. به دنبال بازداشت گسترده عراقی های مقیم کویت که به بغداد مسترد می شدند و غالبا بدون محاکمه اعدام می شدند، ابومهدی راهی ایران شد و بنا به گفته خودش 20 سال از عمرش را در ایران گذراند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال