فائزون|فرار فرمانده گروهان بعثی از ترس نیرو‌های لشکر شهدا/ تصرف ۲ پایگاه با رشادت رزمندگان ایرانی

فرار فرمانده گروهان بعثی از ترس نیرو‌های لشکر شهدا/ تصرف ۲ پایگاه با رشادت رزمندگان ایرانی

رزمندگان لشکر ویژه شهدا در عملیات کربلای ۲ توانستند بر نیرو‌های دشمن مسلط شوند و فرمانده گروهان بعثی را فراری دهند.

کدخبر : 37437 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۱۳|۱۳:۲۸

به گزارش فائزون به نقل از خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اولین سازمان رزم منظم ویژه کردستان در سال‌های اوج فعالیت ضد انقلاب در غرب کشور به مدد شهید «محمد بروجردی» فرمانده سپاه منطقه ۷ غرب کشور و شهید ناصر کاظمی بنا نهاده شد.

این گردان ابتدا به نام شهید بهشتی نام‌گذاری شد و بعدا به لشکر ۵۵ ویژه شهدا تغییر نام یافت. سردار شهید محمود کاوه تا سال ۱۳۶۵ فرماندهی این لشکر را برعهده داشت. در ادامه روایتی از شهید سعید امیری مقدم یکی از نیرو‌های لشکر ویژه شهدا را در عملیات کربلای ۲ می‌خوانید.

در محور چپ عملیات، این تیپ برای تصرف اهداف تعیین‌شده، با تاریک شدن هوا حرکت خود را آغاز کرد. از همان آغاز حرکت، یک‌ لحظه آسمان از منور خالی نبود و خمپاره‌ها امان نمی‌دادند؛ طوری که به‌محض حرکت، خمپاره‌ها کنار نیرو‌ها فرود می‌آمد که بر اثر آن، هفت تن مجروح شدند، اما نیرو‌ها آرام‌ آرام خود را به نقطه تماس با دشمن رساندند.

بعد از پاک‌سازی معبر‌ها به دست نیرو‌های تخریب و اطلاعات - عملیات، نیرو‌های رزمی (گردان امام حسین از ارتفاع شهید عباسی) برای حرکت آماده شدند که ناگهان از کمینی که تقریباً در وسط ستون قرار داشت، به‌سوی آن‌ها تیراندازی شد. هرچند همه به‌شدت غافلگیر شدند، نیرو‌های اسلام با اعتماد به‌نفس، به مقابله پرداختند و کمین را خاموش کردند. معاون طرح و عملیات تیپ (برادر شاکری) که مجروح شده بود، پیش از آن‌که معبر باز شود، الله‌اکبرگویان از بقیه نیرو‌ها جدا شد و لنگان‌لنگان به‌طرف کانال نیرو‌های دشمن دوید.

نیرو‌های داخل کانال شروع به تیراندازی کردند، ولی وی خود را داخل کانال انداخت. این حرکت موجب شد که نیرو‌های دشمن اسلحه و کلاه‌خود را بر زمین بیاندازند و فرمانده گروهان آنان بگریزد. برادر شاکری با حالت زخمی به روی تپه سرخه رفت و برخی نیرو‌ها نیز به وی پیوستند. نیرو‌های عراقی بعد از مدت کوتاهی پاتک خود را شروع کردند و به‌رغم اشغال تپه و به شهادت رساندن برادر شاکری، نیرو‌های خودی با رشادت تپه را مجدداً پس گرفتند و دو پایگاه آن‌ها را به تصرف درآوردند.

شرح زندگی شهید سعید امیری‌مقدم از راویان صحنه نبرد در کتاب «به شرط بهشت» آمده است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

ارسال نظر






captcha
ارسال