۶ شهریور ۱۳۶۱

کد مطلب: 11460  |  تاريخ: شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶  |  ساعت: ۱۳:۵۹


۶ شهریور ۱۳۶۱

تاریخ شمسی

6 شهریور 1361

تاریخ قمری

8 ذی‌القعده 1402

تاریخ میلادی

28 اوت 1982
 
خلاصه روز: 

- فرماندار مهران خواستار ورود رزمندگان به داخل خاک عراق برای خاموش کردن آتش توپخانه در شهرهای بدره و زرباطیه شد؛ براثر گلوله‌باران آبادان 14 تن از مردم این شهر مجروح و 8 منزل مسکونی و 2 مغازه نیز ویران شدند.

- بنابر اعلام ستاد منطقه‌ی 7 سپاه در کرمانشاه، از 25 مرداد تا 6 شهریور به طور متوسط روزانه 10 تا 20 نفر از مردم عراق به ایران پناهنده شده‌اند؛ 3 نظامی و یک غیرنظامی عراقی به ایران پناهنده شدند.

- حرکت 78 تریلر حامل مهمات نظامی و محموله‌های مورد نیاز ارتش عراق از بندر شعیبه‌ی کویت به سمت این کشور؛ احتمال خرید 8 تن گازهای سمی توسط یک تاجر ارمنی ـ عراقی از ایتالیا و ارسال آن به عراق.

- گروه‌های مسلح غیرقانونی در اطراف مهاباد و پیرانشهر یک تن را مجروح کردند و 2تن دیگر را به شهادت رساندند؛ شهادت ناصر کاظمی فرمانده سپاه پاسداران کردستان در حین اجرای مأموریت در محور پیرانشهر ـ سردشت.

- پاک‌سازی 3 روستا در غرب ارومیه در عملیات آیت‌الله کاشانی؛عملیات قرارگاه حمزه در بخش تکاب و پاک‌سازی 2 روستا؛ حمله‌ی افراد شورشی به یک مینی‌بوس حامل افراد محلی که به شهادت 3 تن از روستائیان و زخمی شدن 6 تن دیگر انجامید.

- شهادت 2 پاسدار به دست عناصر سازمان مجاهدین خلق در تهران و ربوده شدن یک بسیجی به دست آنها؛ کشف یک خانه تیمی سازمان؛ شهادت عباس محلوجی از نویسندگان ارگان کارگران حزب جمهوری اسلامی به دست عناصر سازمان مجاهدین خلق؛ کشته شدن یک گروه 9 نفری از سازمان در درگیری با نیروهای سپاه در رامسر؛ دستگیری نامزد چریک‌های فدایی خلق برای مجلس خبرگان در رودسر؛ مصاحبه‌ی مسعود رجوی با روزنامه‌ی لاکرووا چاپ پاریس درباره اقدامات یک‌ساله‌ی این سازمان در ایران، ترور 2000 نفر از مردم، استراتژی سازمان برای مقابله با جمهوری اسلامی و نحوه‌ی همکاری سازمان با گروه‌های مخالف ایران.

- اعدام 3 تن از اعضای چریک‌های فدایی خلق (اقلیت) و سازمان مجاهدین خلق در اسلام‌آباد به حکم دادگاه انقلاب این شهر.

- گزارش روزنامه‌ی کیهان از دیدار صلاح زواری سفیر فلسطین در تهران با رئیس مجلس و مشورت و تبادل نظر درباره‌ی آینده لبنان.

- مصاحبه خبرگزاری جمهوری اسلامی با وزیر خارجه درباره‌ی نتایج شرکت هیئت ایرانی در سیزدهمین اجلاس وزیران خارجه‌ی کشورهای عضو کنفرانس اسلامی در نیجر و دیدار با رئیس‌جمهور و مقامات بلندپایه‌ی گینه در راه بازگشت به تهران.

- مصاحبه‌ی مطبوعاتی وزیر نفت پس از بازگشت از 12 کشور افریقایی، نا‌امنی در بغداد و در نتیجه نامناسب بودن عراق برای میزبانی غیر‌متعهدها، سرپیچی عربستان، کویت و ونزوئلا از مصوبات اوپک، تلاش ناموفق عربستان برای جذب خریداران نفت ایران، تلاش دولت برای تبدیل صادرات تک‌محصولی به صادرات پر‌محصولی و... از مهم‌ترین موضوعات این مصاحبه بود.

- دیدار نمایندگان هلال احمر سوریه و جمهوری عربی صحرا با سرپرست جمعیت هلال‌احمر ایران.

- معاون نخست‌وزیر عراق: عقب‌نشینی از مناطق ایران نشانه‌ی نظرنداشتن مقامات عراقی به خاک ایران است.

- ملاقات وزیر خارجه‌ی کوبا با صدام در بغداد و تسلیم پیام فیدل کاسترو رئیس کنونی جنبش غیرمتعهدها به وی؛ گزارش خبرگزاری فرانسه از این دیدار.

- محاکمه‌ی 4 تن از هم‌دستان قطب‌زاده در دادگاه انقلاب اسلامی ارتش به اتهام اقدام برای براندازی جمهوری اسلامی و گزارش رادیو بی.بی.سی از این دادرسی.



چاپ خبر