شهید محمد حسین بیات معنوی

کد مطلب: 15123  |  تاريخ: یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶  |  ساعت: ۱۴:۱۸


شهید محمد حسین بیات معنوی

وقتی ایستادگی ملت ایران را برای حفظ وجب به وجب خاکشان دیدند یا علی گفتند و به یاری برادران رزمنده خود در جبهه شتافتند.

فائزون شهید محمد حسین بیات معنوی را به نقل از کتاب عرشیان هم آشیان معرفی می کند.

مردم کشور ایران در طول سالیان دراز شاهد ماجراهای بسیاری بوده اند . طی حمله ارتش سرخ شوروی سابق به افغانستان شاهد مهاجرت سیل عظیمی از اتباع افغانی به کشورمان بودیم و مردم ایران با جان و دل از آنها استقبال کردند و در کنار این مهمانان ناخوانده روزگار گذراندند . از جمله این مهاجران خانواده ی « بیات معنوی » بودند که از دست متجاوزان به کشور اسلامی ایران پناه آوردند . پسران خانواده « بیات معنوی » که طبق رسم کشور خودشان ابتدا مسائل دینی و مذهبی را در مکتب خانه تعلیم دیده و سپس راهی مدرسه شده بودند ، بعد از مهاجرت در حوزه ی علمیه ی زاهدان به ادامه تحصیل مشغول شدند و به عضویت بسیج در آمدند .

اما وقتی ایستادگی ملت ایران را برای حفظ وجب به وجب خاکشان دیدند یا علی گفتند و به یاری برادران رزمنده خود در جبهه شتافتند .

« عبدالحسین و محمدحسین » دو جوان از این خانواده از طریق بسیج به جبهه رفتند و دلاورانه جنگیدند در حالی که دیگران را هم به پیروی از ولایت فقیه تشویق می کردند .

در نهایت بسیجیِ فداکار « عبدالحسین بیات معنوی » در عملیات « کربلای 1 » و برادرش « محمد حسین » در منطقه سردشت برای دفاع از خاک ایران و ارزشهای انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند .

نام:محمد حسین

نام خانوادگی:بیات معنوی

نام پدر::جمعه خان

محل تولد:افغانستان

محل شهادت:سردشت

تحصیلات:سیکل - راهنمایی

مذهب:شیعه

دین:اسلام



چاپ خبر