فائزون|همسر شهید محسن خزایی؛ شهادت افتخار است و چه افتخاری بالاتر از اینکه همسرم فدای حضرت زینب(س) شده است

همزمان با سالگرد شهادت شهید محسن خزایی منتشر شد؛

همسر شهید محسن خزایی؛ شهادت افتخار است و چه افتخاری بالاتر از اینکه همسرم فدای حضرت زینب(س) شده است

همسر شهید با بیان اینکه شهادت آرزوی همسرم بود و همیشه می گفتند برایم دعا کنید شهید شوم، اظهار داشت: شهادت افتخار است و چه افتخاری بالاتر از اینکه همسرم فدای حضرت زینب(س) شده است.

کدخبر : 34734 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۲۲|۰۹:۰۷

شهید محسن خزایی

تاریخ ولادت: 15/09/1351

تاریخ شهادت: 22/08/1395

محل شهادت: روستای منیان غرب حلب- سوریه

شهید محسن خزایی در سال 1351 در خانواده ای مذهبی مه ذاکر اهل بیت(ع) بودند در زاهدان چشم به جهان گشود. وی بسیار مومن، مقید، ولایتی، در کار سخت کوش و کوشا بود. این شهید والا مقام دارای سه فرزند (2 پسر و 1 دختر) که دختر سه ساله اش زینب در حالی به دنیا آمد که پدرش در سوریه در خطوط مقدم مقابله با تکفیری ها به دفاع رسانه ای از حرم مشغول بود.

شهید محسن خزایی در سال 1374 به عنوان متصدی صدا فعالیت خود را در صدا و سیمای استان اغاز کرد. این شهید بزرگوار در سال 1383 به عنوان مدیر باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان انتخاب شد. اوج فعالیت این شهید زمانی بود که در جریان تکفیری گروهک جندالشیطان در جنوب شرق فعال شده بود و حتی وی یکبار از کمین گروهک تکفیری در حادثه تاسوکی نجات یافت.

شهید محسن خزایی پس از موفقیت در باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان در سال 1387 به عنوان مدیر خبر گیلان معرفی شد و پس از فعالیت های تخصصی و حرفه ای خبر، برای ادامه خدمت در سال 1388 به سوریه اعزام شد.

شهید محسن خزایی ضمن خدمت در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سوریه به عنوان خبرنگار نیز با صدا و سیما و شبکه خبر نیز در این سالها همکاری های گسترده ای داشته است، نکته جالب آنکه این شهید بزرگوار عموما بعد از گزارش خبری در بین رزمندگان مقاومت مداحی اهل بیت (ع)می کرده است.

همسر شهید با بیان اینکه شهادت آرزوی همسرم بود و همیشه می گفتند برایم دعا کنید شهید شوم، اظهار داشت: شهادت افتخار است و چه افتخاری بالاتر از اینکه همسرم فدای حضرت زینب(س) شده است.

خواهر شهید، با بیان اینکه 5 بردار و 3 خواهر هستیم، محسن از همان کودکی علاقه خاصی به اهل بیت(ع)داشت و با جان و دل در مسیر اهداف و ارزش های های اسلامی حرکت میکرد و تمامی تلاش خود را برای بیداری جوانان در راه مکتب اسلام می کرد شهید محسن خزایی در مرحله اول اعزام به سوریه به همراه خانواده  بود ولی چون اوضاع به گونه ای شد که با حضور ایشان ممکن نبود، خانواده اش را به زاهدان و خود بار دیگر به سوریه اعزام شد و در تاریخ 22/08/1395 بعد ز 60 ماه خدمت در روستای منیان در غرب حلب به شهادت رسید.

متن وصیت نامه شهید: حاج محسن خزایی

شهادت می دهم که خدایی جز خدای یکتا وجود ندارد و شهادت می دهم که محمد(ص) پیامبر و علی(ع) ولی اوست.

اکنون که در شرف عزیمت به سوریه هستم از باب وظیفه چند کلامی را بعنوان و توصیه  خدمت خانواده و دوستان عرض می  نمایم: از برادران و خواهرانم خواستارم در همه حال به یاد خدا باشندو دستورات او را همیشه اجرا نمایند و رضایت خود را در رضایت خداوند از برادران و خواهرانم خواستارم در همه حال به یاد خدا باشند و دستورات او را همیشه اجرا نمایند و رضایت خود را در رضایت خداوند ببیند و به همکاران عزیزم علاوه بر این مطلب توصیه میکنم قدر خدمت در صدا و سیما را بدانند و لحظه ای در راه خدمت به این مردم عزیز و یاری نایب امامن زمان(عج) مقام معظم رهبری دریغ ننمایند.

در پایان از همسرم حلالیت میطلبم و امیدوارم بر کوتاهی هایم مرا ببخشد و بدین وسیله اینجانب محسن خزایی فرزند غلامحسین متولد 15/09/1351 شهرستان اصفهان اعلام مینمایم اگر برای من حادثه ای اتفاق افتاد بعد از من همسرم قیم و سرپرست دو فرزندم محمد های و محمد مهدی می باشد و از او میخواهم فرزندانم را در راه اهب بیت(ع) و اسلام تربیت نماید و بدینوسیله همه داراییهای خودم را به همسرم مریم رخشانی زابل فرزند شریف متولد مشهد  ش ش 26 میبخشم و از خانواده ام نیز خواهشمندم که همسر و فرزندانم را هرگز تنها نگذارند ان شاء ا...

و جمله آخر از مادرم، مادر جانم و پدر خانمم و بهتر بگویم از پدر و مادرانم حلالیت می طلبم و امیدوارم دعای خیر انان همیشه بدرقه راهم باشد و من ا... توفیق 09/12/84 ساعت 13:50 روز سه شنبه  

 

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال