فائزون|۷ فروردین ۱۳۶۷

کدخبر : 10061 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۴|۱۱:۵۴

تاریخ شمسی

7 فروردین 1367

تاریخ قمری

8 شعبان 1408

تاریخ میلادی

27 مارس 1988
 
خلاصه روز: 

- رزمندگان لشکر57 ابوالفضل(ع) در ارتفاع شاخ شمیران امروز نیز تحت فشار حملات عراق قرار داشتند. وضعیت به گونه‌یی است که نیروهای این لشکر روی قله‌ی اصلی ارتفاع حضور داشته، لکن یال‌های صخره‌یی در جنوب آن و قسمتی از جاده‌ی چم سراژین به روستای رزین در اختیار عراقی‌هاست. به دلیل محدودیت نیرو عملیات روی ارتفاع برددکان منتفی و به تیپ الغدیر مأموریت تصرف یال‌های جنوبی ارتفاع شاخ شمیران و روستای رزین داده شد. 
- قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در اولین اطلاعیه درباره‌ی عملیات بیت‌المقدس4، دستاوردهای این عملیات را اعلام کرد. 2 تن از فرماندهان سپاه ویژگی‌های مانور عملیات بیت‌المقدس4 را برای خبرنگاران تشریح کردند.
- فعالیت و تحرکات ارتش عراق که تا کنون بیش‌تر معطوف به جبهه‌های شمالی بود، از امروز متوجه جبهه‌های جنوب گردیده و افزایش تردد ستون‌های نظامی دشمن به سمت جنوب افزایش یافته است.
- طرح مانور عملیات ارتش جمهوری اسلامی برای تصرف قسمتی از ارتفاعات منطقه‌ی پنجوین عراق با حضور تیمسار صیاد شیرازی و تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران در قرارگاه تاکتیکی نیروی زمینی سپاه در منطقه‌ی عمومی حلبچه بررسی شد.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
- روزنامه‌ی امریکایی نیویورک تایمز در بررسی نتایج عملیات والفجر10 نوشت: حملات ایران در شمال شرقی عراق یک پیروزی تاکتیکی است، ولی اهمیت استراتژیکی ندارد و پس از این نیز انتظار نمی‌رود که ایران عملیات بزرگ دیگری انجام دهد.
- با درخواست نیروی زمینی سپاه پاسداران از مناطق و نواحی سپاه برای اعزام نیروهای رزمی و تخصصی به یگان‌ها، اولین کاروان‌ها از تهران، قزوین، لارستان، بوشهر، نکا و بهشهر راهی مناطق عملیاتی شدند.
- صبح امروز تهران و اصفهان مورد اصابت 4 فروند موشک زمین به زمین قرار گرفتند؛ همچنین هواپیماهای عراقی به باختران و همدان حمله کردند که به شهادت 9 نفر و مجروح شدن تعدادی از مردم انجامید. ایران نیز متقابلاً دو موشک به بصره شلیک کرد. 
- مسئولان استان‌ تهران امروز نحوه‌ی تأمین خسارت برای تهیه و تأمین مایحتاج زندگی کسانی که در بمب‌باران‌ها و موشک‌باران‌ها دچار آسیب شده‌اند و همچنین مسئولان استان فارس مسئولیت دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان را در جنگ شهرها اعلام کردند.
- حجت‌الاسلام ‌هاشمی ‌رفسنجانی امروز در دیدار با جمعی از رزمندگان لشکر6 ویژه‌ی پاسداران درباره‌ی دستاوردهای عملیات والفجر10 و جنایات صدام در حلبچه گفت‌‌و‌گو کرد. نخست‌وزیر نیز در اولین جلسه‌ی هیئت دولت در سال جدید بر ایستادگی دولت و مردم در مقابل حکومت عراق در جبهه‌ها و عرصه‌ی جنگ شهرها تأکید کرد.
- وزارت امور خارجه‌ی عراق، سخنان خاویر پرز دکوئیار دبیرکل سازمان ملل متحد را در محکوم کردن عراق به دلیل استفاده از سلاح‌های شیمیایی مورد انتقاد شدید قرار داد و نشریات این کشور نیز کاربرد این نوع سلاح را تأیید کردند.
- بمب‌باران شیمیایی شهر حلبچه پس از 12 روز همچنان مورد توجه رسانه‌های دنیاست. امروز رادیو امریکا و هفته‌نامه‌ی انگلیسی آبزرور مطالبی منتشر کردند. رسانه‌های برخی کشورها از جمله لیبی و یوگسلاوی سیاست انعکاس ضعیف این اخبار را در پیش گرفته‌اند. روزنامه‌ی آبزرور هم دو سند نظامی ارتش عراق مبنی‌بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی را منتشر کرد. 
- نماینده‌ی امریکا در سازمان ملل خواستار تسریع در صدور قطع‌نامه‌ی‌ جدید برای خاتمه یافتن جنگ ایران و عراق از سوی اعضای شورای امنیت به‌ویژه شوروی شد.
- با شروع سال جدید شمسی و طولانی شدن مدت روشنایی روز، ساعات محدودیت تردد در جاده‌های اصلی و فرعی بین شهرها و روستاهای آذربایجان غربی که بعضاً دچار ناامنی هستند، تغییر کرد. 
- امروز یک نفر از کادر حزب دمکرات کردستان ایران پس از تسلیم شدن به سپاه پاسداران؛ روش تردد و نفوذ نیروهای حزب به داخل کشور؛ نحوه‌ی حمل وسایل و مهمات؛ چگونگی اجرای عملیات و برخی مسائل مربوط به آن را تشریح کرد. 
- پس از اعلام انشعاب تعدادی از اعضای کادر رهبری حزب دمکرات کردستان ایران، امروز حزب دمکرات در اطلاعیه‌یی اعلام کرد این افراد پس از کنگره‌ی ششم هیچ مسئولیتی در حزب نداشته‌اند.
- سایر خبرهای امروز: حمله‌ی چند قایق تندرو به یک نفت‌کش هندی در آب‌های امارات عربی متحده. حمله‌ی نیروهای اتحادیه‌ی میهنی کردستان عراق علیه پایگاه نیروهای عراقی در غرب شهر اربیل. ادعای عراق مبنی‌بر گلوله‌باران چند نقطه‌ی مسکونی مرزی عراق. در انفجار نارنجک پرتاب‌شده، 3 عضو خانواده‌ی یکی از اعضای سابق حزب دمکرات کشته و فرزند وی زخمی شد. دو انبار اسلحه و مهمات در روستاهای توابع بوکان کشف شد. سفیر عربستان در بنگلادش در کنفرانس حمایت از حرمین شریفین، شیعیان ایرانی را غیر مسلمان خواند.

ارسال نظر






captcha
ارسال