فائزون|۷ اردیبهشت ۱۳۵۸

کدخبر : 10072 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۴|۱۳:۲۱

تاریخ شمسی

7 اردیبهشت 1358

تاریخ قمری

29 جمادی‌الاول 1399

تاریخ میلادی

27 آوریل 1979
 
خلاصه روز: 

- پیامدهای حوادث نقده: اعلام ممنوعیت خروج مردم نقده از شهر؛ تجمع خانواده‌های گروگان‌ها برای اطلاع یافتن از سرنوشت نزدیکان خود؛ گزارش مطبوعات از نابسامانی‌های به جامانده از درگیری؛ ادامه تبادل گروگان‌ها؛ هشدار شورای انقلاب پیرانشهر که چنانچه به وضع مردم منطقه رسیدگی نشود جمعیت کثیری از منطقه خواهند رفت؛ …

- تحرک‌های قومی‌ در خرمشهر: تظاهرات عناصر سازمان سیاسی خلق عرب در حمایت از آیت‌الله شبیرخاقانی و درخواست از دولت که برای جلوگیری از خروج‌‌ ایشان (شبیرخاقانی) از کشور، خواسته‌های وی را برآورده کند. سخنان شبیرخاقانی مبنی‌بر انصراف از تصمیم خود پس از دریافت پیام‌های آیت‌الله شریعتمداری و آیت‌الله طالقانی و و ملاقات با نماینده امام‌خمینی.

- کنفرانس مطبوعاتی "هیأت سی نفری خلق‌عرب خوزستان" اعزامی‌ به تهران درباره اهداف و خواسته‌های خلق عرب.

- گزارش روزنامه آیندگان از ملاقات هیأت نمایندگی خلق‌عرب با نخست‌وزیر دولت موقت و موضوع‌های مورد بحث آن‌ها.

- بازتاب سفر هیأت نمایندگی خلق‌عرب به تهران در رسانه‌های‌ خارجی؛ از جمله یونایتدپرس و رادیو لندن.

- نامه سازمان مجاهدین خلق به دادستان انقلاب اسلامی‌ مبنی‌بر ربوده شدن محمدرضا سعادتی (یکی از رهبران‌‌ این سازمان) به دست پاسداران انقلاب اسلامی‌ و افشاگری سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی‌ درباره ارتباط سعادتی با سفارت شوروی و دستگیری وی به هنگام حضور در محل قرار برای تبادل اطلاعات و اسناد.

- سخنرانی جلال‌الدین فارسی (عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی‌) در ورزشگاه قزوین تحت عنوان "دولت بی‌بأس" و تاکید وی بر ضرورت تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ برای حراست از دستاوردهای انقلاب.

- بیانات امام‌خمینی در جمع گروهی از دانش‌آموزان و دانشجویان سنندج و تاکید‌‌ ایشان بر محروم بودن تمام استان‌ها و دعوت به صبر و آرامش برای بازسازی کشور و رسیدگی به محرومیت‌ها و راه‌اندازی شوراهای ولایتی در همه جا و واگذاری کارهای مردم به مردم هر منطقه و …

ارسال نظر






captcha
ارسال