فائزون|۹ اردیبهشت ۱۳۵۸

کدخبر : 10074 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۴|۱۳:۳۲

تاریخ شمسی

9 اردیبهشت 1358

تاریخ قمری

2 جمادی‌الثانی 1399

تاریخ میلادی

29 آوریل 1979
 
خلاصه روز: 

- راهپیمایی عده‌‌ای از مردم نقده در خیابان‌های ارومیه در حمایت از استقرار قوای نظامی‌ در منطقه برای برقراری نظم و امنیت.

- اعتراض و اجتماع در مریوان به طرفداری از: تصفیه کمیته‌ها؛ ‌‌ایجاد شورای شهر؛ انتقال قدرت انتظامات شهری از ستاد حفاظتی به نیروهای انتظامی‌.

- انتشار اعلامیه‌‌ای در کرمانشاه با عنوان "چه کسانی از قدرت مردم می‌ترسند" از گروهی به نام "گروه رزمندگان خلق" بر ضد مفتی‌زاده که وی را متهم کرده‌اند به قدرت‌طلبی و اخذ پول از دولت موقت و حیف و میل آن در راه تثبیت قدرت خود در منطقه.

- اقدام‌های دولت موقت برای حل و فصل مسأله زمین در ترکمن‌صحرا: متن اعلامیه صادره مربوط به تاسیس و محدوده و میزان اختیارات "مجتمع‌های کشاورزی اسلامی". متن اعلامیه صادره در مورد منع تعرض به زمینه‌ای مزروعی.

- هشدار مهدی ‌هادوی (دادستان کل انقلاب اسلامی‌) و دادستان‌های یزد و بوشهر درباره قاچاق اسلحه از خارج به داخل کشور و مجازات آن.

- فاری نفتی عراق در منطقه مرزی مشترک ایران و اثر آن در کاهش تولید نفت چاه‌های نفت‌شهر.

- اظهار نظر شمس‌الدین امیر‌علایی (سفیر ایران در فرانسه) درباره خط‌مشی نظام جدید ایران در زمینه تسلیحات و سیاست خارجی.

- فرمان امام‌خمینی به شورای انقلاب مبنی‌بر تهیه آیین‌نامه اجرایی شوراهای محلی، شهر و روستایی و اجرای آن در سراسر‌‌ ایران.

- گزارش سفارت آمریکا در تهران از ملاقات کاردار سفارت یا میناچی (وزیر ارشاد‌‌ ایران) در خصوص روابط آینده دو کشور و شیوه‌های از بین بردن سوءتفاهم‌های موجود؛ پیشنهاد مصرانه میناچی برای ملاقات کاردار با امام‌خمینی و سکوت کاردار در‌‌ این‌باره؛ دفاع میناچی از عملکرد دادگاه‌ها و‌‌ این‌که تعطیل خواهد شد؛ …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- گزارش رادیو مسکو به نقل از نیویورک‌تایمز از تشکیل سپاه صدهزار نفری واکنش سریع آمریکا برای مداخله در مناطق بحرانی.

ارسال نظر






captcha
ارسال