فائزون|۶ شهریور ۱۳۶۲

کدخبر : 11459 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۵|۱۳:۵۷

تاریخ شمسی

6 شهریور 1362

تاریخ قمری

19 ذی‌القعده 1403

تاریخ میلادی

28 اوت 1983
 
خلاصه روز: 

- فرماندهان قرارگاه‌های کربلا و نصرت در جلساتی جداگانه آخرین وضعیت طرح عملیات‎های لشکر19 فجر و 25 کربلا در مناطق طیب و طلائیه را بررسی کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

- گزارش واحد اطلاعات - عملیات لشکر14 امام حسین(ع) از خطوط پدافندی دشمن در منطقه مرزی مریوان- سورن. در این گزارش ضمن تشریح ارتفاعات مهم و راهبردی منطقه و استعداد نیروهای دشمن در آنها بر لزوم کنترل تردد قاچاقچی‎ها تأکید شده است.

- بمباران هوایی شهرستان پاوه با بمب‌های خوشه‌ای و ناپالم.

- گزارش یک بولتن داخلی سپاه از اقدام عراق به ارسال 2000 قبضه اسلحه کلاشینکف برای خوانین محلی و گروه‌های ضدانقلاب در ایران؛ گروهی پانزده نفره اقدام به جمع‎آوری اطلاعات در منطقه قلخانی برای مقامات عراقی کردند.

- پاک‎سازی 7 روستا از توابع سنندج با تلاش نیروهای خودی مستقر در کامیاران و سقز؛ براثر اقدامات و حملات عناصر مسلح غیرقانونی در استان‎های آذربایجان‌غربی، کردستان و باختران عده‎ای از نیروهای خودی شهید یا مجروح شدند؛ 4 تن از اعضای حزب دمکرات خود را به گروهان ژاندارمری سلماس تسلیم کردند.

- امام خمینی در پیامی خطاب به مردم از مقام و منزلت شهیدان تجلیل کردند.

- رئیس‌جمهور در دیدار با اعضای انجمن اسلامی معلمان به مناسبت هفته تعلیم‌وتربیت ضمن تشریح رابطه ایمان و علم به تبیین جایگاه علم و دین در نظام اسلامی پرداخت. وی جبهه‎های جنگ را یکی از عرصه‌های تبلور قدرت ایمان و بروز استعداد ملت ایران دانست.

- رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عابدی جعفری به‌عنوان وزیر بازرگانی و سرحدی‎زاده به‌عنوان وزیر کار. کازرونی، کلانتری و ناجی نتوانستند از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

- رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته دولت در مصاحبه‎ای درخصوص تعامل مجلس و دولت، موفقیت‎ها و قانون‎مداری دولت، تحقق شعار نه شرقی نه غربی، اجرای برنامه پنج‌ساله توسعه و انتظارات از دولت مطالبی را بیان کرد.

- دیدار حقوق‌دانان دادگاه بین‌الملل اسلامی با اسرای عراقی مستقر در اردوگاه شماره 2 طریق‎القدس؛ رادیو بغداد دادگاه فوق را فاقد هرگونه صلاحیت رسمی و قانونی دانست.

- علی‎اکبر ولایتی پس از دیداری سه‌روزه از ترکیه عازم ژنو محل برگزاری اجلاس جهانی بررسی مسئله فلسطین شد. رادیو امریکا ضمن اشاره به مذاکرات ولایتی با مقامات ترکیه اعلام کرد: ترکیه از احتمال واردشدن خسارت به خط لوله نفت عراق که از خاک این کشور می‌گذرد، ابراز نگرانی کرد.

- صدام حسین در مراسم اعطای نشان به نیروهای عراقی ضمن اشاره تلویحی به موفقیت‌های ایران در جبهه‎های شمالی و تصرف بخشی از خاک کردستان عراق، ادامه جنگ را به ضرر ملت و ارتش ایران دانست.

- به نوشته نشریه المجله، رئیس‌جمهوری ترکیه به مقامات عراق اطلاع داده است که نگران گسترش جنگ و انهدام خط لوله نفت عراق در ترکیه است. معاون وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه‎ای دراین‌زمینه، احتمال بمباران خط لوله مسیر ترکیه توسط ایران را کاملاً غیرممکن خواند.

- فرود هواپیمای ربوده‌شده فرانسوی در فرودگاه بین‎المللی مهرآباد. هواپیماربایان درخواست‎های خود از دولت فرانسه را مطرح و تهدید به انفجار هواپیما کردند. یکی از مقامات وزارت امور خارجه ایران و کاردار سفارت فرانسه با هواپیماربایان مذاکره کردند.

- درگیری شبه‌نظامیان جنبش امل با نیروهای ارتش لبنان در جنوب لبنان؛ تبادل آتش تفنگ‌داران امریکایی با شبه‌نظامیان لبنانی در نزدیکی فرودگاه بیروت؛ اعلام کناره‎گیری مناخیم بگین از نخست‌وزیری.

- سفر وزیر امور خارجه کویت به دمشق به‌منظور دیدار با حافظ اسد و تشریح نتایج نشست‌های اخیر شورای همکاری خلیج‌فارس.

ارسال نظر






captcha
ارسال