فائزون|۷ شهریور ۱۳۶۱

کدخبر : 14357 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۶|۱۲:۴۷

تاریخ شمسی

7 شهریور 1361

تاریخ قمری

9 ذی‌القعده 1402

تاریخ میلادی

29 اوت 1982
 
خلاصه روز: 

- عملیات مین‌گذاری نیروهای خودی در کانی‌سخت و انهدام 2 خودرو ارتش عراق بر‌اثر برخورد با مین؛ مسمومیت نیروهای خودی بر‌اثر پرتاب یک گلوله‌ی شیمیایی از طرف عراق در منطقه‌ی عمومی خرمشهر؛ شهید یا زخمی شدن 30 تن در گلوله‌باران امروز آبادان و اطراف آن.

- ادامه‌ی درگیری‌ها در مناطق شمال‌غرب: درگیری میان نیروهای کومه‌له و سپاه در جنوب صائین‌دژ، تیراندازی عناصر مسلح غیرقانونی در سنندج به نیروهای سپاه، پاک‌سازی روستای "کانی‌سیف" در جنوب غربی بانه.

- در اقدامات تروریستی سازمان مجاهدین خلق در تهران و مسجد سلیمان یک تن شهید و یک تن زخمی شد، یک عملیات ترور در تهران ناکام ماند و 2 تروریست کشته شدند؛ در سقز، یکی از هواداران سازمان مجاهدین خلق با یک نارنجک‌انداز خود را تسلیم نیروهای سپاه کرد.

- دیدار نخست‌وزیر و اعضای هیئت دولت با امام‌خمینی به مناسبت اولین سالگرد شهادت محمدعلی رجایی و حجت‌الاسلام باهنر، تأکید امام‌خمینی بر ضرورت مردمی بودن و سادگی کارگزاران نظام و دوری از خوی اشرافی‌گری که رمز استقلال و ایستادگی مسئولان در برابر قدرت‌های خارجی است و تجلیل از شهیدان رجایی و باهنر؛ سخنان نخست‌وزیر قبل از بیانات امام و تأکید بر مستضعف‌گرایی شهیدان باهنر و رجایی و تلاش دولت برای اسلامی‌تر شدن قوانین.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- سخنرانی رئیس‌جمهور در دیدار با مردم مشهد و تأکید بر ادامه‌ی حملات ایران به خاک عراق ـ در صورت ادامه‌ی حملات عراق به شهرهای ایران ـ و مقابله با تحرکات عراق در خلیج فارس.

- گفت‌وگوی اختصاصی روزنامه‌ی اطلاعات با نخست‌وزیر: هدف عراق از اصرار به برگزاری کنفرانس سران غیرمتعهدها در این کشور، سوء‌استفاده از وجهه‌ی بین‌المللی این کنفرانس و پوشاندن جنایات دو‌ ساله‌اش در حمله به ایران است.

- وزیر خارجه پس از بازگشت از نیجر در دیدار با رئیس مجلس به نقل از وزیر خارجه پاکستان خبر داد که جاسوس شوروی در ایران به انگلستان پناهنده شده است.

- سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره‌ی شمالی در دیدار با معاون سیاسی وزارت خارجه اعلام کرد کشورش با برگزاری گردهمایی فوق‌العاده‌ی وزیران خارجه‌ی غیرمتعهدها در بغداد مخالف است.

- بررسی صادرات نفت ایران پس از حملات عراق در نشریه‌ی "بررسی اقتصادی خاورمیانه" و ادعای کاهش صادرات نفت ایران پس از حملات اخیر عراق به خارک.

- گزارش‌های خبرگزاری تانیوگ خبرگزاری رسمی یوگسلاوی و خبرگزاری رویتر درباره مکان اجلاس آینده سران غیرمتعهدها.

- مقاله‌ی روزنامه‌ی انگلیسی زبان "بغداد آبزرور" چاپ بغداد که در آن همکاری ایران با سوریه و لیبی تهدیدی علیه جهان عرب خوانده شده است؛ گزارش رویتر دراین‌باره.

- آغاز نشست وزیران خارجه‌ی کشورهای عضو اتحادیه‌ی عرب در فاس مراکش برای بررسی صورت جلسات کنفرانس سران و گزارش رادیو بی.بی.سی در این‌باره.

- روحیه‌ی عالی اسیران ایرانی در عراق، محدودیت امنیتی عراق برای خبرنگاران، تدابیر عراق برای حفظ امنیت کنفرانس غیرمتعهدها در بغداد و تأثیر کاهش صدور نفت بر اوضاع اقتصادی آن کشور از محورهای گزارش روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از یک خبرنگار ترکیه است؛ گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرنگارانی که از بصره بازدید کرده‌اند درباره‌ی اوضاع این شهر.

- ورود 39 خودرو حامل تجهیزات نظامی از عربستان و پهلوگیری یک کشتی روسی حامل وسایل نظامی در بندر شعیبه‌ی کویت.

ارسال نظر






captcha
ارسال