فائزون|۷ شهریور ۱۳۵۹

کدخبر : 14358 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۶|۱۲:۴۹

تاریخ شمسی

7 شهریور 1359

تاریخ قمری

18 شوال 1400

تاریخ میلادی

29 اوت 1980
 
خلاصه روز: 

- حملات ارتش بعث عراق به شهر قصرشیرین و پاسگاه‌های تابع آن ازجمله: برج احمدی، یکه‌شان، پرویز و هدایت؛ درگیری در منطقة تنگ‏‌هوان؛ برجای ماندن 2 شهید و 2 زخمی از نیروهای گروه ضربت سپاه قصر شیرین؛ تجاوز 6 فروند هواپیمای جنگنده عراقی به فضای ایران ازطرف تپه‌ی 343 و مقابله پدافند هوایی خودی با آنها؛ استقرار 46 دستگاه تانک عراقی در نوار مرزی نوسود.

- ادامه درگیری و حوادث مربوط به گروه‌های مسلح معارض با نظام در مناطق مختلف کردنشین؛ درگیری یک ستون نظامی اعزامی به کامیاران با مهاجمان مسلح ضدانقلاب در نزدیکی گردنه مروارید؛ حمله مهاجمان مسلح غیرقانونی به خودرو حامل پاسداران قروه؛ تسلیم‌شدن 13 نفر از افراد مسلح فریب خورده به سازمان پیشمرگان مسلمان کرد شاخه‌ی جوانرود.

- ادامه‌ی درگیری‌های پراکنده در منطقه مهاباد و اطراف آن درپی کشته‌شدن رهبر نظامی حزب دمکرات کردستان؛ گزارش ناآرامی از مناطق سردشت و نقده.

- مطرح‏‌بودن موضوع گروگان‌های امریکایی در میان مسئولان و رسانه‌های ایران و امریکا و نیز در خارج از ایران به‌عنوان یک بحران پیش رو که باید هرچه زودتر درباره آن اقدام کرد.

- حمله‌ی شدید خطیبان جمعه سراسر کشور ازجمله قم و تهران به امریکا به‌دنبال تحرکات نظامی اخیر این کشور در خلیج‌فارس و دریای عمان.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- سخنان لئونید برژنف، دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست و صدر هیئت رئیسه شورای عالی اتحاد شوروی، درباره مسائل جهانی ازجمله توطئه‌های ابرقدرت امریکا در مورد ایران (محاصره اقتصادی ایران، بهره‌برداری از اوضاع جهان به‏‌منظور متشنج‌ساختن اوضاع جهان و تشدید مسابقه تسلیحاتی، رفت‏‌وآمد ناوهای دریایی امریکا در نزدیکی ایران)؛ گزارش مرزبانی زابل درخصوص تجاوز دو فروند جت جنگی به خاک ایران و سپس عزیمت آنها به خاک افغانستان.

- بیان آخرین وضعیت نتایج دادگاه‌های انگلستان درخصوص اتهامات دانشجویان ایرانی که سه هفته پیش دربرابر سفارت امریکا در لندن تظاهرات کرده بودند ـ توسط کاردار سفارت ایران در لندن.

- فشار مجامع حقوقی، سیاسی و تبلیغاتی به ایران در وضعیتی که کشور هرروز با توطئه‌ها و بحران‌های متعدد نظامی ـ امنیتی روبه‌روست؛ درخواست سازمان عفو بین‌الملل از نخست‌وزیر ایران برای پایان‏‌دادن به اعدام و زندانی‏‌کردن افراد به‌خاطر باورها و اصالتشان؛ بیانیه نمایندگان جامعه‌ی بهائیت فرانسه در پاریس و انجمن روحانیت ملی بهائیان به رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ایران برای آزادی 9 تن از اعضای این جامعه هم‌زمان با انتشار نامه حقوق بشر سازمان عفو بین‌المللی.

- بازتاب تحرکات نظامی امریکا و شوروی در اقیانوس هند و خلیج‌فارس، موافقت امریکا با فروش تجهیزات جدید نظامی به عربستان سعودی، گسترش روابط عراق و مراکش و میانجی‌گری رهبر لیبی میان دو کشور عراق و سوریه در رسانه‌های جهان.

-  کشته‌شدن 3 تن از اعضای جمعیت اخوان‌المسلمین در شهر حلب سوریه و دستگیری 3 تن دیگر از آنان در حملات نیروهای امنیتی سوریه به مخفیگاه‌های گروه اخوان‌المسلمین با پایان‏‌یافتن مهلت دولت سوریه به اعضای این گروه برای تسلیم‌شدن و دریافت عفو.

ارسال نظر






captcha
ارسال