فائزون|۱۲ شهریور ۱۳۶۶

کدخبر : 14418 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۸|۱۲:۱۸

تاریخ شمسی

12 شهریور 1366

تاریخ قمری

9 محرم 1408

تاریخ میلادی

3 سپتامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- بمباران شهرهای سرپل‌ذهاب و مهران، پست انتقال برق آران نهاوند و منطقه نفتی بهرگان در حمله هواپیماهای عراق. نامه جمهوری اسلامی ایران به دبیرکل در اعتراض به حملات هوایی عراق. وزیر اطلاعات عراق تهدید کرد که جنگ شهرها را آغاز خواهند کرد.

- حمله متقابل هواپیماهای نیروی هوایی به مراکز اقتصادی و نظامی شهرهای العماره و دوکان عراق و گلوله‌باران مراکز اقتصادی چندین شهر در جنوب این کشور.

- حمله قایق‌های تندرو به کشتی ایتالیایی "جولی روبینو". سفیر ایران در رم که به وزارت خارجه ایتالیا احضار شده بود، دخالت ایران را در این حمله رد کرد. آمار حملات به کشتی‌ها از اول سال جاری میلادی.

- اقدام تبلیغاتی امریکا در نمایش فیلم "توما هاوک" برای خبرنگاران که درباره موشک‌های ناو میسوری است و 640 کیلومتر برد دارد. تحلیل لوموند از آغاز مجدد حملات هوایی عراق در خلیج‌فارس: دامی برای امریکا، حداکثر استفاده برای شوروی، تلاش عراق برای همراه کردن امریکا با خود.

- سخن‌گوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نقش امریکا در آغاز مجدد حملات عراق و استفاده از سازمان ملل در جهت اهداف خود (امریکا) را تشریح کرد.

- کشورهای جامعه اروپا در بیانیه مشترکی، با تأسف از افزایش تشنج در خلیج‌فارس، از اجرای قطع‌نامه 598 حمایت کردند. حمایت دولت انگلستان از سفر دبیرکل به ایران. امریکا اقدامات خود برای تحریم تسلیحاتی ایران را متوقف کرد. تقسیر بی.بی.سی. از عملکرد ایران در مورد قطع‌نامه 598 و علل عقب‌نشینی موقتی امریکا از تحریم تسلیحاتی ایران.

- استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی در شمال این ‌کشور برای سرکوب کردهای مخالف حکومت صدام. اطلاعیه اتحادیه میهنی و گزارش قرارگاه رمضان در مورد گلوله‌باران شیمیایی شهر حلبچه به وسیله توپخانه ارتش عراق.

- عملیات کمین عناصر حزب دمکرات و کومه‌له در مناطق سردشت ( نیستان) و بانه.

- حمله مجاهدین خلق به پایگاه نیروهای جندالله در سقز.

ارسال نظر






captcha
ارسال