فائزون|۱۲ شهریور ۱۳۶۱

کدخبر : 14421 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۸|۱۲:۲۶

تاریخ شمسی

12 شهریور 1361

تاریخ قمری

10 ذی‌القعده 1402

تاریخ میلادی

3 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- 35 شهید یا مجروح در گلوله‌باران امروز آبادان.

- کاردار عراق و نماینده‌ی دائم این کشور در سازمان ملل در نامه‌ای خواستار اقدامات مؤثر شورای امنیت سازمان ملل متحد برای پیشگیری از گسترش جنگ ایران و عراق شد؛ نامه‌ی دوم کاردار عراق در سازمان ملل درباره‌ی جزئیات حمله‌ی ایران در عملیات رمضان.

- گزارش واحد اطلاعات قراگاه خاتم الانبیا(ع) درباره‌ی تلفات و خسارات وارد‌شده به ارتش عراق از ابتدای جنگ؛ اقدام خبرگزاری عراق به اعلام تلفات و خسارات ایران از ابتدای جنگ تاکنون به نقل از بیانیه‌های نظامی عراق.

- ارسال 2 محموله ادوات و تجهیزات نظامی یک کشتی عربستانی از طریق بندر شیریجی کویت به عراق؛ پهلوگیری یک کشتی حامل سلاح (احتمالاً روسی) در یکی از بندرهای کویت؛ ورود 148 تریلر و 36 خودرو حامل تجهیزات نظامی از کویت و اردن به عراق.

- 4 کشته و تعدادی زخمی در حمله‌ی نیروهای معارض عراقی به مواضع نیروهای نظامی عراق ؛ کشته شدن 5 سرباز عراقی براثر برخورد با مین در سورقلات.

- ناکامی عناصر سازمان مجاهدین خلق در حمله‌ی مجدد به مسجد امیرالمؤمنین(ع)؛ شهادت یک فرد سپاهی و یک طلبه در تهران به دست عناصر این سازمان؛ در عملیات کشف 1 خانه‌ی تیمی در تهران 4 نفر از نیروهای سازمان کشته و 2 نفر از افراد خودی مجروح شدند؛ یک انبار سازمان مجاهدین خلق در شیراز کشف شد؛ خبرگزاری خلیج از همکاری نیروهای حزب دمکرات کردستان ایران و سازمان مجاهدین خلق برای اجرای عملیات‌های تروریستی جدید در سنندج خبر داد.

- پیام امام‌‌خمینی در پاسخ به پیام تبریک عید فطر رئیس‌جمهور الجزایر و اظهار امیدواری ایشان به شناسایی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان اسلام.

- خطبه‌های رئیس مجلس در نمازجمعه‌ی تهران: مباحث مربوط به آزادی در اسلام به‌خصوص در اقتصاد، توطئه‌ی مشترک کشورهای عربی و عراق برای ناامن کردن خلیج‌فارس؛ محکومیت اقدام کنفرانس اتحادیه‌ی عرب در به رسمیت شناختن اسرائیل به طور تلویحی و توصیه به جوانان برای شرکت در جنگ مهم‌ترین موضوعات خطبه‌ها بود؛ برداشت رادیو اسرائیل از سخنان رئیس مجلس: تهدید ایران مبنی‌بر محرومیت تمام اروپا از نفت خلیج‌فارس در صورت محرومیت ایران از منابع نفتی خود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- تأکید قائم‌مقام وزارت خارجه‌ی ایران بر لزوم حمایت از ملت فلسطین و لبنان در دیدار با معاون نخست‌وزیر سوریه در سفر به دمشق.

- خبر خبرگزاری فرانسه از سفر آتی وزیر خارجه‌ی الجزایر به تهران و گفت‌وگو با مقامات ایرانی درباره‌ی پایان جنگ.

- گزارش واحد مرکزی خبر از عربستان درباره‌ی دیدار نماینده‌ی امام و سرپرست حجاج ایرانی با وزیر حج عربستان سعودی.

- واکنش مغرضانه رادیو صوت‌الجماهیر دربرابر اقدام ایران به بیمه کردن نفت‌کش‌ها، رادیو امریکا هم از اقدام ایران برای بیمه کردن کشتی‌ها خبر داد.

ارسال نظر






captcha
ارسال