فائزون|۳۰ شهریور ۱۳۶۶

کدخبر : 14634 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۱|۲۳:۵۵

تاریخ شمسی

30 شهریور 1366

تاریخ قمری

27 محرم 1408

تاریخ میلادی

21 سپتامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- کارخانه تولید دان‌ طیور باختران، مرکز پست انتقال 230 چشم سفید باختران، پادگان اعظم‌پناه اسلام‌آباد، موتورخانه قدیمی ازنا، تلمبه‌خانه اهواز ـ ری، دو نقطه مسکونی، ایستگاه و میدان راه‌آهن ازنا را هواپیماهای عراق بمباران کردند. جمع‌بندی حملات عراق به مناطق شمال غرب کشور در شهریور ماه.

- حملات هوایی عراق به دو جزیره سیری و لاوان و مورد اصابت قرار گرفتن یک شناور ایرانی.

- اوضاع اجتماعی ایلام پس از شروع حملات هوایی عراق به مناطق مسکونی و کارگری.

- شهر "کانی‌ماسی" را مبارزان کرد عراقی و نیروهای قرارگاه رمضان تخلیه کردند. حمله نیروهای حزب دمکرات کردستان عراق به مقر گردان شیرانش در استان عمادیه.

- حمله عناصر حزب دمکرات به پایگاه "تنگیور" کامیاران. دست‌گیری دو تن از اهالی روستای "بروشکانی" به‌دست افراد کومه‌له.

حمله هلی‌کوپترهای امریکایی به کشتی ایران اجر در آب‌های خلیج‌فارس و سابقه ثبت این کشتی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- حمله قایق‌های توپ‌دار به کشتی انگلیسی "جنتل بریز" و ایجاد آتش‌سوزی در آن. سخنان تاچر و تفسیر بی.بی.سی. در مورد حمله به کشتی‌ها در خلیج‌فارس.

- آغاز عملیات مین‌روبی چهار فروند کشتی انگلیسی در سواحل فجیره. اعزام دو فروند کشتی مین‌روب و یک فروند ناو پشتیبانی بلژیکی به خلیج‌فارس.

- سفر رییس جمهور به نیویورک در رأس یک هیئت عالی‌رتبه.

- دیدار دکتر ولایتی با وزیران امورخارجه کشورهای شوروی، فنلاند، هلند، کوبا و گفت‌وگوی وی با آنان در مورد جنگ ایران و عراق، اوضاع خلیج‌فارس و روابط دوجانبه.

- سخن‌رانی ریگان در چهل و دومین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد: ابراز رضایت از تصویب قطع‌نامه 598، تصمیمات اتحادیه عرب، مأموریت دبیرکل، حمایت از حضور نظامی امریکا در خلیج‌فارس و درخواست از ایران برای دادن پاسخ صریح و قطعی به قطع‌نامه 598. ریگان در مصاحبه‌ای مطبوعاتی ایران را به دلیل حمله به جنتل بریز به شدت مورد حمله قرار داد. دیدار نخست‌وزیر ژاپن با ریگان.

- جمع‌بندی خبرگزاری فرانسه از گزارش‌های مطبوعات کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در مورد اجلاس وزیران خارجه کشورهای عرب در تونس.

- عراق عملکرد سوریه در اجلاس سران عرب را انحرافی خواند. تفسیر خبرگزاری فرانسه از نقش سوریه در جنگ ایران و عراق و اجلاس اخیر وزیران خارجه کشورهای عرب در تونس.

- ابراز امیدواری وزیر خارجه کویت به حذف شکاف بین کشورهای عربی و ادعای دادن نفت رایگان به سوریه.

ارسال نظر






captcha
ارسال