فائزون|۵ مهر ۱۳۶۱

کدخبر : 14688 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۳|۱۲:۳۸

تاریخ شمسی

5 مهر 1361

تاریخ قمری

9 ذی‌الحجه 1402

تاریخ میلادی

27 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- شهادت 4 غیرنظامی در گلوله‌باران آبادان؛ شهادت یک تن از نیروهای خودی و مجروح شدن 2 تن از آنان و انهدام یک خودرو در گلوله‌باران منطقه‌ی سومار.

- درخواست فرمانده نیروی زمینی ارتش برای واگذاری توپ ضدهوایی اورلیکن به این نیرو.

- به گروگان‌ رفتن 7 نفر توسط عناصر مسلح غیرقانونی در حوالی سلماس و محور بانه ـ سقز؛ عملیات پاک‌سازی محور مهاباد ـ پسوه و تصرف ارتفاعات مهم میدان و روستای خلیفه؛ درگیری در شمال‌غربی بوکان و جنوب شرقی پاوه.

- ادامه‌ی اقدامات تروریستی عناصر سازمان مجاهدین خلق، شهادت و مجروحیت 6 تن در شهرهای تهران، همدان و اهواز؛ دستگیری 8 تن از عناصر سازمان در دو روز گذشته؛ مقاله‌ی مجله تایم در مورد اقدامات سازمان مجاهدین خلق با استناد به برخی ادعاهای این سازمان.

- فرمانده‌ی پشتیبانی منطقه هوایی شیراز در گفت‌وگویی بر دفاع از کشور حتی در بدترین وضعیت تأکید کرد.

- برگزاری نماز وحدت نیروهای مسلح در ستاد مشترک ارتش به مناسبت ششمین روز هفته‌ی جنگ که روز وحدت نیروهای مسلح نام‌گذاری شده است و گزارش روزنامه‌ی جمهوری اسلامی از این مراسم.

- کاهش نرخ کرایه‌ی نفت‌کش‌های حامل نفت از جزیره خارک به‌رغم تهدیدهای عراق؛ گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن درباره‌ی کاهش نرخ بیمه‌ی نفت‌کش‌هایی که به خارک می‌روند، درپی اقدام ایران.

- دو نفر از افرادی که برای کسب اطلاعات از پرونده کوزیکچین به پاکستان رفته بودند در ملاقات با رئیس مجلس گزارش سفر خود را ارائه دادند.

- تفسیر رادیو بی.بی.سی درباره‌ی دلایل افزایش ارسال سلاح از شوروی به سوریه و عراق؛ تفسیر دیگر رادیو بی.بی.سی درباره‌ی بررسی وضعیت کنونی جنگ ایران و عراق.

- نامه‌ی آیت‌الله سیدکاظم شریعتمداری به رئیس دادگاه انقلاب ارتش و اعلام برائت از گروه‌های مخالف و معاند جمهوری اسلامی و درخواست بخشش دامادش.

- اعدام یکی از اعضای فعال شرکت‌کننده درکودتای نافرجام نوژه به حکم دادگاه انقلاب ارتش و تأیید شورای عالی قضایی.

- پناهندگی 67 عراقی از شهرهای سلیمانیه، کرکوک، بغداد و بصره به ایران در طول دیروز و امروز.

ارسال نظر






captcha
ارسال