فائزون|۶ مهر ۱۳۶۶

کدخبر : 14690 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۳|۱۳:۲۹

تاریخ شمسی

6 مهر 1366

تاریخ قمری

4 صفر 1408

تاریخ میلادی

28 سپتامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- اوضاع نسبتاً آرام جبهه‌ها. اقدامات آماده‌سازی و شناسایی برای اجرای عملیات در منطقه ماووت (ضمیمه دارد).

- حمله نیروهای ضدانقلاب به پایگاه‌های زیوه، نارست و گلو در شمال سردشت و سقوط آنها. درگیری بین عناصر کومه‌له و نیروهای خودی در جنوب بیجار. عناصر دموکرات با اجرای کمین در منطقه بانه یک سرباز را شهید کردند.

- اعزام نیروهای بسیجی به جبهه‌ها از 8 استان کشور در آخرین روز از هفته دفاع مقدس. سخنرانی مسئول واحد بسیج در جمع رزمندگان در ورزشگاه آزادی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- برپایی نمایشگاه دستاوردهای جنگ و ماکت عملیات‌ها در اکثر شهرهای ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس و اجرای مانورهای گوناگون از عملیات‌های رزمندگان.

- مقاله روزنامه اطلاعات درباره تاریخچه، وظایف و اهداف بسیج.

- اعدام سیدمهدی‌ هاشمی برادر داماد آیت‌الله منتظری. دیدار میر‌حسین موسوی با آقای منتظری. بازتاب خبر اعدام سیدمهدی هاشمی در رسانه‌های غرب.

- گزارش نخست‌وزیر از وضعیت اقتصادی کشور و حملات عراق در سومین گردهمایی ائمه جمعه کشور در قم.

- برگزاری سمینار فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج منطقه دوم دریایی استان بوشهر و مقامات لشکری و کشوری استان. سخنرانی فرمانده نیروی دریایی سپاه در این سمینار و قرائت قطعنامه پایانی سمینار.

- سخنرانی فرمانده کل سپاه در سمینار عشایر و دفاع مقدس در شهرکرد.

- دیده شدن چندمین شناور در محل اصلی عبور کشتی‌های تجاری در خلیج‌فارس. تهدید امریکا مبنی‌بر حمله به کشتی‌ها و بنادر ایران در صورت ادامه مین‌گذاری.

- ابراز نگرانی رئیس‌جمهور پاکستان و وزیر خارجه یوگسلاوی از اوضاع وخیم خلیج‌فارس.

- دولت آلمان غربی ادعای انتقال دفتر خرید سلاح ایران به آلمان را رد کرد. رادیو بی.بی.سی اعلام کرد ایران خواستار خرید اسلحه از آرژانتین است.

ارسال نظر






captcha
ارسال