فائزون|۶ مهر ۱۳۶۵

کدخبر : 14691 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۳|۱۳:۳۱

تاریخ شمسی

6 مهر 1365

تاریخ قمری

23 محرم 1407

تاریخ میلادی

28 سپتامبر 1986
 
خلاصه روز: 

- ادامه مباحث قرارگاه خاتم‌ برای انتخاب منطقه عملیاتی و طرح مانور نهایی. پی‌گیری مسائل مربوط به طرح مانور را فرمانده سپاه و حل مسائل مربوط به تدارکات و پشتیبانی را آقای هاشمی‌رفسنجانی عهده‌دار شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- هواپیماهای دشمن در پنج مرحله اطراف اروندرود و حومه فاو را بمباران کردند. پل ارتباطی قرارگاه نوح بر اروندرود آسیب دید که پس از چند ساعت ترمیم و راه‌اندازی شد. هواپیماهای عراقی به حریم فضایی اسلام‌آباد، گیلان‌غرب، سرپل‌ذهاب، خرم‌آباد، همدان، خارک و اطراف بروجرد تجاوز کردند.

- بمباران تأسیسات نفتی رومیله در جنوب غربی بصره در حمله هواپیماهای ارتش ایران.

- حمله ناموفق نیروهای عراقی به مواضع اتحادیه میهنی کردستان.

- پنج‌هزار تن از لرستان و 959 تن از خوزستان به جبهه‌های جنگ اعزام شدند. مسئول تبلیغات جبهه و جنگ: در یک سال گذشته 3572 نفر روحانی و در ده ماهه اخیر 250 نفر از نمایندگان مجلس به جبهه‌ها اعزام شده‌اند. از آغاز جنگ تحمیلی تا کنون حدود 20هزار روحانی به جبهه‌ها اعزام شده‌اند.

- هزاران تن از اسیران عراقی خواستار حضور در جبهه‌های جنگ علیه رژیم بعث، شدند.

- معاونت جنگ دانشگاه تبریز اعلام کرد که خط تولید گلوله‌های خمپاره در کارگاه دانشکده فنی تجهیز و راه‌اندازی شد و نمونه‌سازی پل‌های شناور به پایان رسید. تاکنون 1000 تن از استادان، کارکنان و دانشجویان آموزش‌های لازم نظامی و رزمی را فراگرفته‌اند.

- راهپیمایی مجاهدان و مهاجران عراقی در خیابان‌های تهران به مناسبت "روز انقلاب اسلامی عراق"؛ رهبر نهضت روحانیون کردستان عراق، شکل‌گیری، اهداف و اقدامات این نهضت را برشمرد.

- دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس: عراق نه تنها از کشور خود بلکه از توازن استراتژیک قدرت در منطقه دفاع می‌کند. شروع جنگ نتیجه غیرمنطقی انقلاب ایران بود. ما به نیویورک آمده‌ایم تا به جهان بگوییم که ایران نباید در این جنگ پیروز شود.

- اظهارات وزیران خارجه مراکش و رومانی در سازمان‌ملل درباره تلاش بیش‌تر برای پایان جنگ.

- روزنامه پکن: در جنگ‌های مدرن این یک قانون است که کسی که پول ندارد، نمی‌تواند بجنگد.

ارسال نظر






captcha
ارسال