فائزون|۶ مهر ۱۳۶۱

کدخبر : 14695 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۳|۱۳:۴۸

تاریخ شمسی

6 مهر 1361

تاریخ قمری

10 ذی‌الحجه 1402

تاریخ میلادی

28 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- بر اثر گلوله‌باران آبادان یک تن کشته و 9 تن زخمی شدند.

- برخورد یک خودرو سپاه با مین در نزدیکی "گزگزاره"؛ انفجار مین در جاده‌ی ارومیه ـ مهاباد؛ به گروگان رفتن 4 پاسدار در جنوب ارومیه به‌دست عناصر حزب دمکرات.

- برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای هویزه در قتلگاه آنان در هفتمین روز از هفته‌ی جنگ با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش، گزارش روزنامه‌ی جمهوری اسلامی از این مراسم.

- گزارش روزنامه دیلی تلگراف درباره‌ی وضعیت موجود در جبهه‌های عراق به نقل از خبرنگار این روزنامه در بغداد.

- گزارش رادیو صوت‌الجماهیر عراق به نقل از بیانیه‌ی سازمان مجاهدین خلق در مورد اقدامات 15 روزه‌ی اخیر این سازمان در ایران؛ مصاحبه‌ی سخن‌گوی هواداران سازمان در امریکا با رادیو امریکا درباره‌ی اقدامات سازمان و گزارش این رادیو از اقدامات تبلیغی هواداران سازمان مجاهدین خلق در نیویورک؛ دستگیری 17 تن از عناصر سازمان مجاهدین خلق در استان خوزستان و شهرستان انزلی.

- سخنان رئیس‌جمهور در مراسم نماز عید قربان و در جمع کارداران و سفیران کشورهای اسلامی و تأکید بر ضرورت وحدت کشورهای اسلامی؛ کاهش وابستگی آنان به قدرت‌های دیگر و حل مشکلات جهان اسلام و به ویژه موضوع فلسطین.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- بیانیه‌ی رئیس ستاد مشترک ارتش به مناسبت دومین سالگرد جنگ و تأکید بر شرایط ایران برای پایان‌دادن به جنگ.

- گزارش اطلاعات عملیات قرارگاه کربلا درباره‌ی بازدید صدام از گردان المنصور تیپ 10 زرهی و تیپ 30 زرهی عراق.

- مقاله‌ی محقق امور خاورمیانه بنیاد تحقیقاتی " هری تیچ هاوس"، درباره‌ی جنگ ایران و عراق و ترسیم وضعیت صدام حسین در موقعیت‌های متفاوت و توصیه به امریکا برای دوری‌گزیدن از عراق.

- خبر روزنامه فایننشال تایمز از آغاز روابط اقتصادی بزریل با تهران پس از دو سال وقفه.

- اعلام خبر ورود نیروهای چند ملیتی به بیروت تا قبل از روز چهارشنبه، خروج نیروهای اسرائیلی از غرب بیروت در همین روز؛ حمله‌ی خبرگزاری تاس به وزیر دفاع امریکا در پی سخنان حمایت‌آمیز وی از اسرائیل.

- انتقاد وزیر خارجه‌ی اسرائیل از بالا گرفتن اعتراضات جهانی علیه اسرائیل به دلیل کشتار آوارگان فلسطینی در لبنان؛ اظهارات حمایت‌آمیز رئیس‌جمهور امریکا از دولت کنونی اسرائیل.

ارسال نظر






captcha
ارسال