فائزون|۷ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 14800 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۸|۱۰:۳۳

تاریخ شمسی

7 آبان 1366

تاریخ قمری

5 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

29 اکتبر 1987
 
خلاصه روز: 

- طرح مانور عملیات گسترده در منطقه شمال غرب، راه‌کارها و مشکلات آن، فرارسیدن فصل سرما و وجود تردید در یگان‌های عمل‌کننده از جمله مسائلی بود که در جلسه امروز فرماندهان سپاه بررسی شد.

- تلاش برای آمادگی اجرای عملیات نامنظم در منطقه دوکانِ عراق و هماهنگی‌های لازم در قرارگاه فتح و تعیین شب1366/8/12 برای اجرای عملیات با حضور فرمانده قرارگاه فتح، فرمانده و مسئولان لشکر9 بدر و تیپ 6 پاسداران و در جلسه دیگری با حضور این برادران و مسئولان اتحادیه میهنی کردستان.

- حملات هوایی و توپخانه‌ای به مراکز نظامی و اقتصادی عراق در پاسخ به حملات عراق به مراکز غیرنظامی ایران.

- اجرای کمین نیروهای تیپ75 ظفر و مبارزین کرد عراقی علیه نیروهای ارتش عراق در روستای کانی‌میدان و جاده دوکان ـ سلیمانیه. انهدام دکل‌های برق فشار قوی محور دوکان ـ سلیمانیه. اسارت چهار تبعه چینی به دست نیروهای اتحادیه.

- جست‌وجوی هلی‌کوپتر امریکایی برای پیدا کردن خلبان عراقی که هواپیمایش در اطراف جزیره لاوان سرنگون شد.

- مذاکرات معاون وزیر خارجه شوروی با صدام و مخالفت عراق با هرگونه تغییر در قطعنامه598. ناخشنودی عراق از بی‌علاقه‌گی شوروی به تحریم ایران و تحلیل رادیو امریکا در این‌باره و درباره سفر ورنتسف به منطقه.

- گزارش روزنامه کریستین ساینس مانیتور درباره نقاط ضعف و قوت ایران در رویارویی با تحریم امریکا.

- تفسیر رادیوهای بی.بی.سی و امریکا درباره اجلاس آتی سران عرب و تلاش‌های دیپلماتیک کشورهای عربی برای هماهنگ کردن مواضع بر علیه ایران و مشکلات و موانع آن.

- گزارش سازمان بین‌المللی دفاع از حقوق ‌بشر در عراق درباره زندان‌ها و بازداشتگاه‌های امنیتی در مناطق مختلف عراق و ابزار و نحوه شکنجه زندانیان در یکی از مخوف‌ترین زندان‌های این کشور به نام قصرالنهایه.

- تقاضای پناهندگی سیاسی بیش از ده هزار اسیر عراقی از جمهوری اسلامی ایران. آزادی اسیران معلول و بیمار صعب‌العلاج عراقی به طور یک جانبه.

- خط‌ مشی جدید منافقین برای ورود به کشور از مرزهای شرقی و دست زدن به اقدامات ضد امنیتی؛ آموزش میلیشیا‌های افغانی در کابل برای خرابکاری در ایران.

- کشته شدن دکتر جعفر شفیعی عضو کمیته مرکزی حزب کومه‌له در عراق بر اثر تصادف.

ارسال نظر






captcha
ارسال