فائزون|۷ آبان ۱۳۶۳

کدخبر : 14802 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۸|۱۰:۳۹

تاریخ شمسی

7 آبان 1363

تاریخ قمری

4 صفر 1405

تاریخ میلادی

29 اکتبر 1984
 
خلاصه روز: 

- تحرکات دشمن در هور (منطقه عملیاتی آتی) که حکایت از توجه دشمن به این منطقه دارد و ادامه فعالیت شناسایی در هور توسط نیروی خودی.

- حمله چته‌های دمکرات و کومه له با همکاری سربازان بومی به پایگاه سپاه در صائین دژ و شهادت ١٧ نفر از پرسنل؛ با انجام عملیات موفقتیت‌آمیز بر ضد نیروهای دمکرات در مناطق مرزی ارومیه و اشنویه؛ ادامه تحرکات ضدانقلابیون در نقاط مختلف غرب کشور.

 - برپایی جلسه‌ای با شرکت تمام فرماندهان لشکرهای سپاه جهت بالابردن میزان آمادگی برای عملیات آتی و حداکثر بهره برداری از نیروهای سپاه با توجه به کمبود نیروی انسانی.

- توجه به عملیات آتی ایران به عنوان یکی از محورهای مهم بررسی جنگ در رسانه‌ها و گزارش یونایتدپرس در همین رابطه و تأیید بر مسئله قایق‌های موتوری ایران و احتمال انجام عملیات در بندر بصره.

- اجتماع جمعی از خانواده‌های اسرا و مفقودین ایران در مقابل دفتر نمایندگی صلیب سرخ و اعتراض به رفتار عراق با اسیران و امتناع نماینده صلیب سرخ از گفت‌وگو با خانواده‌های اسرا.

- تحلیل مجله لوپوان از نقش سلاح‌های فرانسوی در اختیار عراق، به ویژه قدرت و کارایی بالای موشک‌های اگزوسه در جنگ نفتکش‌ها؛ گزارش خبرگزاری یونایتدپرس از سرنگونی یک هواپیمای سوپراتاندار عراق، بعد از دو ماه.

- اعتبار ۶٣٢ میلیون دلاری امریکا به عراق؛ مذاکرات فروش ۴۵ هلیکوپتر امریکایی به عراق؛ بیشتر شدن احتمال تجدید روابط عراق و امریکا با توجه به سخنان اخیر مقامات دو کشور؛ به نقش بلژیک به عنوان حافظ منافع امریکا در بغداد.

- گزارش هفته نامه آلمانی اشپیگل از فروش تانک‌های "تام" آلمانی تولیدشده در آرژانتین به ایران با تلاش دلالان آلمانی.

- تشکیل کنفرانس اضطراری اوپک جهت تثبیت قیمت نفت و کاهش تولید اوپک و اظهارات مهندس غرضی وزیر نفت در این مورد.

- گزارش خبرگزاری یونایتدپرس از تعلیق طرح احداث خط لوله انتقال نفت عراق از بندر عقبه اردن به دنبال متوقف کردن یک کشتی عراقی توسط اسرائیل و جایگزینی این خط لوله با دو خط لوله عبوری از ترکیه و عربستان بدلیل عدم امنیت کافی.

- به دلیل سودآوری بسیار، تردد کشتی‌ها در خلیج فارس ادامه دارد. با وجود جنگ کشتی‌ها و هیاهو در مورد قدرت موشک‌های اگزوسه.

- گزارش رادیو امریکا در مورد دعاوی امریکا علیه ایران در دادگاه لاهه و پرداخت ٣٠۵ میلیون دلار از سوی ایران به طرف‌های امریکایی.

- انجام مذکرات مقامات شوروی و ایران درباره‌ی گسترش و بهبود روابط فیمابین.

- بازتاب سخنان امام در ملاقات با سفرا و کارداران مبنی‌بر لزوم ارتباط با دولت‌ها در رادیو بی بی سی: در حالی که آیت الله خمینی خواستار توسعه روابط دیپلماتیک ایران با کشورهای جهان است آقای میرحسین موسوی به سفرای ایران هشدار می دهد که در روابطشان با غرب از آرمان‌های انقلابی خود فاصله نگیرند.

- موافقت سوریه با انجام اجلاسی از معاونین وزرای خارجه ۴ کشور لیبی، سوریه، ایران و الجزایر بنا به پیشنهاد ایران.

- اقدام تبلیغاتی تشکیل اجلاس آتی کمیته کنفدراسیون بین المللی روزنامه نگاران در بیت المقدس جهت حمایت از اسرائیل، سخنان مدیر خبرگزاری لیبی در مصاحبه با کیهان در مورد ماهیت این کمیته.

ارسال نظر






captcha
ارسال