فائزون|۷ آبان ۱۳۶۱

کدخبر : 14803 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۸|۱۰:۴۱

تاریخ شمسی

7 آبان 1361

تاریخ قمری

11 محرم 1403

تاریخ میلادی

29 اکتبر 1982
 
خلاصه روز: 

- برجای‌ماندن یک شهید و 3 مجروح در بمباران خرمشهر و آبادان؛ ادامه‌ی گلوله‌باران پادگان عین‌خوش و حمله‌ی هواپیماهای عراقی به شهر ایلام؛ درگیری بین نیروهای عراقی و ایرانی در منطقه‌ی عملیاتی مسلم‌بن‌عقیل؛ کشته یا زخمی‌شدن 59 نفر از نیروهای عراقی در آتشباری توپخانه‌های ارتش ایران در جبهه‌های جنوب و غرب.

- در 2 عملیات مجاهدین مسلمان عراقی علیه نظامیان ارتش عراق در منطقه‌ی سلیمانیه، 8 افسر و 17 سرباز کشته یا زخمی شدند.

- حمله‌ی افراد حزب دمکرات به پادگان بازرگان و زخمی‌شدن مهاجمان در برخورد با تله‌های انفجاری تعبیه‌شده در اطراف پایگاه؛ برجای‌ماندن یک شهید و یک مجروح در حمله‌ی افراد مسلح غیر‌قانونی به پایگاه‌های کامیاران و سد قشلاق (سنندج)؛ یک دستگاه لندرور سپاه و یک دستگاه خودرو جهادسازندگی به‌دست نیروهای ضد‌انقلاب به آتش کشیده شد و سرنشینان خودرو به گروگان گرفته شدند؛ شهادت 2 نفر از نیروهای ژاندارمری در جاده‌ی سقز ـ سنندج؛ حمله‌ی عناصر مسلح غیر‌قانونی به مدرسه‌ی قطب در بانه؛ دستگیری 3 تن از افراد مسلح در شرق مهاباد.

- بازدید شماری از نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی از پادگان سپاه پاسداران شهر پیرانشهر و شهرک درحال ساخت شهید رجایی در روستای آزادشده‌ی چیانه و دیدار با نیروهای تحت امر قرارگاه حمزه در روستای آزادشده‌ی میرآباد.

- دستگیری 5 نفر از اعضای اصلی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در هشتپر. دستگیری 9 نفر از عناصر سازمان در اصفهان. ترور یکی از کسبه‌ی سبزه میدان اصفهان به‌دست عناصر سازمان و سرقت اموال وی.

- حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه تهران به‌دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در ابعاد گوناگون؛ ازجمله سیاست خارجی، ارزش‌ها و ضد‌ارزش‌ها، مسائل فرهنگی جامعه، نیروهای مسلح، بسیج، جنگ و مقایسه‌ی وضعیت جامعه‌ی ایران قبل و پس از انقلاب پرداخت و با اشاره به توفیقات نیروهای داخل کشور در اجرای طرح‌هایی که با خروج متخصصان کشورهای خارجی و برخی نیروهای ایرانی ناتمام باقی‌مانده بود، از ایرانیان مقیم خارج که توانایی کمک به سازندگی کشور را دارند، برای خدمت به کشور دعوت کرد. بازتاب سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در خبرگزاری‌های غرب درمورد جذب متخصصان خارج از کشور.

- نماینده‌ی دائم ایران در سازمان ملل متحد به تشریح مواضع ایران درباره بمباران شهرهای دزفول و ایلام و دلایل مخالفت با شرایط اعلام‌شده هیئت‌های حل اختلاف برای میانجیگری در جنگ پرداخت.

- فرمانده سپاه پاسداران در عملیات مسلم‌بن‌عقیل در یک جلسه توجیهی در باختران با حضور وزیر کار، استاندار و حاکم شرع باختران، نتایج عملیات مسلم‌بن‌عقیل و غنائم به‌دست‌آمده در این عملیات را تشریح کرد.

- در گفت‌وگوی 3 ساعته صدام حسین و خبرنگاران هفته‌نامه آلمانی اشترن، درخصوص موضوعات مربوط به جنگ ایران؛ مسائل داخلی عراق؛ حمایت نظامی، اقتصادی و سیاسی قدرت‌های جهانی و برخی کشورهای اروپایی و عربی و چند موضوع دیگر بحث شد.

- خبرگزاری رویتر دلیل تلاش‌های عراق را برای برپایی نمایشگاه بین‌المللی در بغداد، نشان‌دادن قدرت اقتصادی عراق به جهانیان عنوان کرد.

- سفر فرستاده ویژه امریکا به تل آویو و دیدارش با رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی درپی آخرین تحولات جنوب لبنان.

- رادیو مسکو هدف دولت امریکا را از استقرار نظامی در خلیج‌فارس، دستیابی به نفت حوزه‌ی خلیج‌فارس عنوان کرد. ویلیام کیسی رئیس سازمان سیا در گفت‌وگو با نشریه‌ی کریستین ساینس مانیتور: روس‌ها ممکن است در راه به‌دست‌آوردن یک غنیمت عمده‌ی ژئوپولیتیک، یعنی کنترل ایران نفت‌خیز تلاش کنند.

ارسال نظر






captcha
ارسال