فائزون|۷ آبان ۱۳۶۰

کدخبر : 14804 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۸|۱۰:۴۳

تاریخ شمسی

7 آبان 1360

تاریخ قمری

1 محرم 1402

تاریخ میلادی

29 اکتبر 1981
 
خلاصه روز: 

- در بمباران آبادان چند منزل مسکونی و تعدادی نخل خرما دچار حریق شدند و تعدادی از بمب‌های خوشه‌ای نیز در مواضع عراقی‌ها فرود آمده، خسارت‌هایی به بار آوردند؛ در گلوله‌باران شهر دزفول، 5 تن از مردم این شهر زخمی شدند و چند خانه نیز تخریب گردید؛ در حمله شیمیایی به منطقه‌ی کوت‌شیخ در جنوب، 15 نفر از نیروهای خودی مسموم شدند.

- رحیم صفوی، مسئول طرح و عملیات ستاد مرکزی سپاه، در نامه‌ای به فرمانده کل سپاه، نتیجه‌ی بازدید از جبهه‌های غرب را به اطلاع وی رساند. در این نامه پیشنهادهایی برای اجرای عملیات در محورهای سومار ـ مندلی، بانه ـ سردشت، پیرانشهر ـ سردشت و اجرای عملیات برای محاصره شهرهای طویله و بیاره مطرح شده و بر اهمیت منطقه‌ی غرب و مزیت آن برای انجام‌دادن عملیات نسبت به منطقه جنوب تأکید شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- روابط عمومی هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که از اول مهر تا هفتم آبان‌ماه، 238 نفر پزشکیار، بهیار و مکانیک خودرو، داوطلبانه به جبهه‌های غرب و جنوب اعزام شده‌اند.

- براثر انفجار بمبی که افراد مسلح غیرقانونی در منزل فردی در اشنویه کار گذاشته بودند، هر 5 عضو خانواده به شهادت رسیدند؛ در جریان سرقت خودرو پلیس‌راه سنندج ـ کامیاران و در حمله به نیروهای خودی در شهر سنندج، 2 تن از نیروهای خودی زخمی شدند؛ در حمله نیروهای حزب دمکرات به یک پایگاه ارتش در سردشت، یکی از نیروهای ارتش به شهادت رسید؛ رادیو صدای کردستان با ترساندن مردم از پاسداران، آنان را عامل انفجارها و کشتن مردم بی‌گناه خواند؛ پیکر 5 شهید که در اسارت حزب دمکرات به شهادت رسیده بودند، برای تشییع به سقز انتقال یافت.

- در جریان ترور و بمب‌گذاری اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در شهرهای مشهد، تهران و هشتپر، 2 کودک شهید و 5 تن زخمی و از تروریست‌ها نیز 3 تن کشته و 1 نفر دستگیر شدند؛ علیرضا مشکینی، فرزند آیت‌الله مشکینی، امام‌جمعه‌ی موقت تبریز، که از اعضای سازمان کمونیستی پیکار در راه آزادی طبقه کارگر بود، در تنکابن دستگیر شد.

- خبرگزاری پارس با ارائه گزارشی از همکاری تبلیغاتی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) با نشریه‌های غربی علیه نظام ایران، به دو مورد سندسازی و جعل خبر این سازمان و چاپ آن در نشریه‌های غربی اشاره کرد.

- جامعه‌ی فارغ‌التحصیلان خارج از کشور در اعتراض به شهادت دانشجوی عضو انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در شهر رم ایتالیا، در مقابل سفارت ایتالیا در تهران تظاهرات کردند.

- مجلس شورای اسلامی به میرحسین موسوی برای تصدی پست نخست‌وزیری رأی داد.

- رادیو کلن در مقاله‌ای رادیویی به تشریح مواضع کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره ایران پرداخت و اعلام کرد که ایران به وظایفش مبنی‌بر ارائه گزارش جهت رعایت حقوق بشر در آن کشور عمل نکرده است. در ادامه این گزارش، نامه هفته گذشته سفیر جمهوری اسلامی ایران در بن به وزیر دادگستری آلمان فدرال نیز بررسی شده است. در بخشی از این نامه آمده است: «کسی که دربرابر تحمیلاتی که به یک ملت می‌شود سکوت اختیار می‌کند، حق آن را هم ندارد که دربرابر واکنش ملت، به اظهارنظر بپردازد.»

- وزیر امور خارجه‌ی امریکا راهبرد سیاست خارجی امریکا را دربرابر ایران، ایجاد یک رژیم میانه‌رو در ایران اعلام کرد.

- نمایندگان سیزده کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در شهر ژنو سوئیس گرد هم آمدند تا درباره‌ی طرح قیمت‌گذاری یکسان نفت صادراتی تصمیم بگیرند؛ رادیو لندن در مقاله‌ای علل وجود اختلاف در میان کشورهای صادرکننده نفت را بررسی کرد. محورهای اصلی این مقاله عبارت‌اند از: میزان صادرات نفت ایران، تغییرات صدور نفت ایران پیش و پس از انقلاب، سوء‌استفاده برخی کشورها از کاهش نفت ایران پس از انقلاب، سیاست عربستان در افزایش صدور نفت و کاهش‌دادن قیمت نفت و...

ارسال نظر






captcha
ارسال