فائزون|۸ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 14806 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۸|۱۰:۵۶

تاریخ شمسی

8 آبان 1366

تاریخ قمری

6 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

30 اکتبر 1987
 
خلاصه روز: 

- حمله موشکی ایران به ساختمان ستاد نیروی هوایی عراق در بغداد. نامه وزیرخارجه عراق به دبیرکل و ادعای اینکه موشک مزبور به مناطق مسکونی بغداد اصابت کرده و ایران آغازکننده جنگ شهرها است.

 

 

 

 

 

 

 

 

- بررسی تأثیر تغییر منطقه عملیات اصلی از جنوب به غرب در روحیه فرماندهان و میزان باور آنها به امکان اجرای عملیات در جبهه شمال غرب و مشکلات پشتیبانی یگان، در جلسه فرمانده کل سپاه با فرمانده نیروی زمینی سپاه، تأکید محسن رضایی بر نظر آقای هاشمی درباره‌ی اجرای عملیاتی قبل از تشکیل کنفرانس سران عرب.

- حضور فرمانده کل سپاه و چند تن از مسئولان سپاه در پادگان لشکر25 کربلا در هفت تپه و بررسی توانایی‌ها و مشکلات این لشکر و سخنرانی محسن رضایی در جمع رزمندگان این لشکر.

- ادامه بررسی طرح عملیات نامنظم در منطقه دوکان عراق و هماهنگی قرارگاه رمضان برای اجرای این عملیات با همکاری اتحادیه میهنی کردستان عراق.

- مذاکرات علی‌اکبر ولایتی با رابرت موگابه رئیس جنبش عدم تعهد درباره اوضاع خلیجفارس و امیدوار بودن ایران به اتخاذ موضع مناسب جنبش در برابر مداخله امریکا در خلیجفارس. مقاله هفته‌نامه دولت چاپ آلمان درباره اوضاع خلیجفارس و تلاش‌های دیپلماتیک ایران.

- در سازمان ملل اعلام شد که ایران و عراق به طرح پیشنهادی دبیرکل پاسخ داده‌اند.

- سفیر ایران در ژاپن: تعیین متجاوز، تنها شرط ایران برای پایان دادن به جنگ. صدام: عراق تغییر در قطعنامه را نمی‌پذیرد.

- درخواست دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق.

- مذاکرات معاون اول وزارت خارجه شوروی با مقامات کویت درباره جنگ ایران و عراق. انتقاد مطبوعات کویت از مواضع شوروی درباره بحران خلیجفارس و جنگ ایران و عراق.

- تحلیل مواضع شوروی درباره جنگ در مصاحبه بی.بی.سی با میرفندرسکی سفیر سابق ایران در شوروی.

- بازگشت وزیر امور اقتصاد و دارایی ایران و هیئت همراه از پاکستان پس از شرکت در اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی و مذاکره مقامات دو کشور درباره اوضاع خلیجفارس، روابط دوجانبه، تأسیس خط کشتی‌رانی مشترک و حمل‌ونقل آبی، هوایی، جاده‌ای و راه‌آهن و ایجاد تسهیلات در مبادله کالا بین دو کشور.

- گزارش رادیو بی.بی.سی از سفر هیئت اقتصادی ایران به پاکستان و توافقات انجام شده بین دو کشور.

- رد تحریم اقتصادی ایران از جانب جمهوری آلمان فدرال و ترکیه.

- افزایش فعالیت‌های نظامی امریکا در منطقه و اعزام ناوهای جدید به خلیجفارس.

- حمله اشرار به یک پاسگاه مرزی ایران در شرق کشور.

ارسال نظر






captcha
ارسال