فائزون|۸ آبان ۱۳۶۳

کدخبر : 14809 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۸|۱۱:۰۱

تاریخ شمسی

8 آبان 1363

تاریخ قمری

5 صفر 1405

تاریخ میلادی

30 اکتبر 1984
 
خلاصه روز: 

- ادامه شناسایی آبراههای هور؛ ارائه گزارش اطلاعاتی مفصل تحت عنوان از "چزابه تا فاو" جهت فرماندهان؛ گزارش منابع داخل عراق شامل: فعالیت‌های دشمن در منطقه ابوخصاف، تراکم سلاح و استقرار انواع موشک در بصره و اعدام ٢۵٠ افسر عراقی در ارتباط با کودتای کرکوک.

- گزارشاتی از ادامه درگیری‌ها در مناطق کردنشین و ادامه جریان "تسلیمی ها".

- گزارش رویتر از سخنان مدیر اجرایی لویدز در خصوص تجارت پرسود شرکت‌های بیمه، که ناشی از جنگ کشتی‌ها و بالاتر رفتن نرخ بیمه است و اعلام بندر رأس التنوره به عنوان منطقه پرخطر برای کشتی‌های عبوری.

- ادامه فعالیت‌های ایذایی عناصر وابسته به مجاهدین خلق و نیز اعزام ٢٠ نفر از آنان از زاهدان جهت ترور و آشوب

- گزارش شبکه تلویزیونی سی بی اس از منطقه میمک: سربازان ایرانی از یک سو با تحریم تسلیحاتی به رهبری امریکا و از سوی دیگر با ارسال جریان گسترده سلاح‌های ساخت شوروی به عراق مواجهند.

- سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در مورد جریانات اخیر اردوگاه اسراء در گرگان، نقش سازمان صلیب سرخ جهانی در این جریان و عدم رعایت بیطرفی و جاسوسی آنان برای رژیم عراق و نیز وضع تأسف آور اسرای ایرانی در عراق؛ بررسی تفاوت وضعیت اسرای ایران و عراق در روزنامه‌های داخلی؛ ادامه تبلیغات ضدایرانی با موضوع اردوگاه گرگان، این بار در سخنان شاذلی قلیبی دبیرکل جامعه عرب

- اعلام آمادگی بنگلادش جهت پایان دادن جنگ و کوشش ناموفق برای حفظ ظاهر در بیطرفی.

- سخنان شاذلی بن جدید رئیس جمهور الجزایر در مجلس این کشور در مورد لزوم پایان یافتن جنگ ایران و عراق

- اعلام تصمیم ساف برای ادامه میانجی‌گری بین ایران و عراق علی‌رغم بی‌اعتنایی ایران به این اقدامات

- سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار با سفرا و کارداران: ادامه سیاست صدور انقلاب با توجه به سخنان اخیر امام در موارد لزوم ارتباط با دولت‌ها به غیر از چند استثناء به ویژه عدم ارتباط با امریکا و اینکه هیئت حسن نیت کنفرانس اسلامی، تنها در صورت محکوم کردن صدام طرف بحث ایران قرار می گیرند؛ سخنان وی در پایان جلسه شورای عالی دفاع در خصوص آمادگی ایران جهت انجام عملیات در صورت لزوم با توجه به عملیات موفق اخیر.

- کنفرانس فوق العاده اوپک و تصمیم به کاهش تولید این سازمان به میزان 1/5میلیون بشکه در روز به منظور تثبیت قیمت در سطح ٢٩ دلار برای هر بشکه، سخنان غرضی وزیر نفت در همین زمینه و اظهارات مقامات نروژی در مورد کاهش قیمت نفت

- تفسیر رادیو مسکو در مورد قطع صدور گاز ایران به شوروی و اینکه این کار مشکلات اقتصادی برای ایران ایجاد کرده است. اشاره به سیاست غیردوستانه برخی مقامات وقت ایران در چهار سال پیش که موجب این تصمیم گیری شده است.

- انجام طرح‌های ساخت چهار ایستگاه انتقال نیروی برق توسط کمپانی‌های ژاپنی در عراق؛ کسر بودجه شدید عراق و بدهی ۴۶ میلیارد دلاری این کشور

- سخنان هاشمی رفسنجانی و مدیر خبرگزاری سوریه در تهران در نکوهش تصمیم برگزاری کنوانسیون روزنامه نگاران در بیت المقدس

- وجود جلوه‌های اسلام گرایی در الجزایر علی‌رغم وجود سال‌ها حاکمیت رژیم لائیک بر این کشور

ارسال نظر






captcha
ارسال