فائزون|۸ آبان ۱۳۶۰

کدخبر : 14811 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۸|۱۱:۰۷

تاریخ شمسی

8 آبان 1360

تاریخ قمری

2 محرم 1402

تاریخ میلادی

30 اکتبر 1981
 
خلاصه روز: 

- افزایش تحرکات نیروهای خودی و دشمن در محور سوسنگرد ـ بستان درپی قطعی‌شدن عملیات آینده ایران در این محور؛ فرمانده نیروی زمینی ارتش به نماینده امام در شورای عالی دفاع از وضعیت جبهه‌های جنگ و عملیات آینده در منطقه سوسنگرد و کرخه‌کور گزارش داد؛ گزارش ارتش درباره فعالیت‌های دشمن در محور غرب سوسنگرد و جنوب کرخه‌کور؛ گزارش نیروهای اطلاعاتی سپاه از محور حمیدیه درخصوص تحرکات ارتش عراق در محورهای سوسنگرد، بستان و حمیدیه.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- در حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش عراق به شهرهای پیرانشهر، اهواز، آبادان، دزفول و پاوه، 8 تن شهید و 9 نفر زخمی شدند؛ هواپیماهای ایران با حمله به کارخانه برق دبس و سد دوکان در استان سلیمانیه خساراتی را به آنها وارد کردند؛ در گلوله‌باران ارتفاعات زله‌زرد عراق، چندین سنگر عراقی منهدم شد. 20 تن از نیروهای دشمن کشته و 105 نفر زخمی شدند.

- گزارش روزنامه‌ی کیهان از کمک‌های نقدی و جنسی اقشار گوناگون مردم شهرها و روستاها به جبهه‌های جنگ.

- در حمله وابستگان گروه‌های مسلح غیرقانونی به نیروهای خودی و مردم عادی در شهرهای بوکان، سلماس، ارومیه و سردشت، 2 نفر از نیروهای خودی شهید شدند و یک نفر زخمی شد؛ افراد حزب دمکرات در محور دیواندره ـ سقز، 2 تریلی و 2 خودرو شهرداری را ربوده، رانندگان آنها را به گروگان گرفتند.

- در عملیات تروریستی عناصر سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در شهرهای هشتپر، ارومیه و کرمانشاه، یکی از نیروهای خودی زخمی و 3 تن از نیروهای سازمان دستگیر شدند و یک تن از آنها کشته شد؛ نیروهای خودی، 2 خانه تیمی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در تهران و هشتپر و یک خانه تیمی چریک‌های فدایی خلق (شاخه اقلیت) در بندرعباس را تصرف و 7 نفر از افراد فعال در این خانه‌ها را دستگیر کردند. 12 تن از وابستگان به سازمان مجاهدین خلق (منافقین) با شرکت در نمازجمعه شهر فومن و محکوم‌کردن سازمان و اظهار ندامت آزاد شدند.

- امام‌خمینی در پاسخ به نامه آیت‌الله سیدعبدالله شیرازی، از مراجع تقلید ساکن مشهد، به ایشان درباره مطابقت تصمیم‌های مسئولان کشور با شرع مقدس اسلام اطمینان خاطر دادند.

- تشکیل جلسه شورای عالی دفاع به ریاست آیت‌الله خامنه‌ای. آقای هاشمی رفسنجانی، سخنگوی این شورا، در مصاحبه با خبرنگاران درباره تغییرات انجام‌گرفته در نیروی زمینی ارتش و اوضاع عمومی جبهه‌های جنگ مطالبی بیان کرد.

- میرحسین موسوی، نخست‌وزیر، پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران، در سخنانی اولویت‌های سه‌گانه دولت آینده را جنگ، اقتصاد و امنیت داخلی اعلام کرد؛ اهمیت یاری‌رساندن مردم به مسئولان و ترکیب دولت آینده از دیگر محورهای سخنان نخست‌وزیر بود.

- حمله پلیس فرانسه و هواداران سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به گردهمایی دانشجویان ایرانی در محوطه سیته دانشگاه پاریس؛ در این ماجرا یکی از دانشجویان زخمی و عده‌ای دستگیر شدند.

- خبرگزاری تاس با موضع‌گیری درمورد سخنان روز گذشته الکساندر هیگ، وزیر خارجه امریکا، که خواهان تغییر حکومت در ایران شده بود، این سخنان را دخالت امریکا در امور داخلی یک کشور مستقل خواند.

- در دومین روز گردهمایی وزیران نفت کشورهای عضو اوپک، وزیر نفت کویت از توافق اولیه شرکت‌کنندگان برای تعیین قیمت واحد برای فروش نفت خبر داد.

ارسال نظر






captcha
ارسال