فائزون|۹ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 14820 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۸|۱۱:۲۴

تاریخ شمسی

9 آبان 1366

تاریخ قمری

7 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

31 اکتبر 1987
 
خلاصه روز: 

- ادامه بحث استراتژی عملیاتی در جلسه‌ی امروز فرماندهان سپاه و طرح مسائلی از جمله آموزش و تمرین نیروها، استفاده بهینه از نیروها، عملیات گسترده در شمال غرب به صورت منظم و نامنظم، امکان غافل‌گیری دشمن در جبهه شمال و جبهه جنوب، تجزیه و تحلیل زمین به عنوان یک عنصر مهم در تصمیم‌گیری، نحوه پشتیبانی و انتقال نیرو به داخل عراق، اهداف عملیات، اولویت‌ها و محورهای عملیات.

- بررسی عملیات محدود در منطقه عمومی ماووت و تعیین مأموریت یگان‌های عمل‌کننده در جلسه فرمانده کل سپاه و فرماندهان نیروی زمینی و قرارگاه‌های نجف و قدس سپاه‌پاسداران.

- بررسی طرح عملیاتی غدیر در جبهه جنوب از ابعاد مختلف پشتیبانی، نیرو و غافل‌گیری با حضور فرماندهان سپاه.

- ادامه تلاش‌های قرارگاه رمضان برای اجرای عملیات نامنظم در داخل عراق و هماهنگی با اتحادیه میهنی کردستان عراق. منتفی شدن عملیات مشترک با اتحادیه در منطقه ماووت. گلوله‌باران تأسیسات دوکان. مفقود شدن 17 نیروی خودی هنگام عبور از رودخانه زاب به دلیل تیراندازی نیروهای عراقی.

- بررسی وضعیت دفاعی سواحل و جزایر ایران در خلیج‌فارس و مشکلات و کمبودها در جلسه مسئولان نیروی دریایی سپاه. بررسی نیازهای نیروی دریایی سپاه و چگونگی هماهنگی نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش برای مقابله با تجاوزات دشمن در جلسه مسئولان این نیرو با مسئولان ستاد کل سپاه.

- افزایش فعالیت‌های ارتش عراق در محورهای اصلی جبهه جنوب. انبار جدید بمب‌های شیمیایی عراق در اطراف بصره.

- درگیری نیروهای خودی با عوامل ضدانقلاب در مریوان، مهاباد، بیجار و سردشت. ترور فردی که با نیروهای خودی همکاری می‌کرد به دست دو تن از افراد حزب دمکرات که تسلیم نیروهای خودی شده بودند.

- شعله‌ور شدن مجدد سکوی آرـ 7 در میدان نفتی رشادت؛ نشت نفت به دریا از این سکو. عبور کاروان کشتی‌های کویتی تحت پرچم امریکا از تنگه‌هرمز.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- گزارش مجله امریکایی اخبار امریکا درباره استفاده هواپیماهای عراقی از پایگاه‌های عربستان در حمله به ایران. کاهش کمک مالی عربستان به عراق.

- وزیر خارجه انگلستان در ملاقات با حسنی مبارک خواهان قطع حملات عراق به کشتی‌های تجاری در خلیج‌فارس شد. انتقاد کشورهای اروپایی از اسپانیا به دلیل اعزام نکردن مین‌یاب به خلیجفارس.

- ورود معاون وزیر خارجه شوروی به تهران؛ اظهارات وی قبل از ترک کویت درباره سیاست یکه‌تازی امریکا و تأکید بر لزوم اقدام هماهنگ سازمان ملل برای خاتمه‌ی جنگ؛ مقاله روزنامه الانباء در این‌باره. اظهارات وزیر امور خارجه کویت درباره سفر ورنتسف.

- بازتاب سفر ورنتسف به منطقه در رسانه‌ها از جمله رادیو بی.بی.سی و هرالد تریبون.

- اظهارات وزیر خارجه ایتالیا درباره جنگ ایران و عراق و طرح دبیرکل و پاسخ ایران و عراق به آن و فعالیت یک ماهه ایتالیا به عنوان ریاست شورای امنیت.

- نظر بعضی از سیاستمداران اسرائیلی بر حمایت عراق و فروش تسلیحات به آن کشور برای جلوگیری از پیروزی ایران.

- پیشنهاد‌های روزنامه فیگارو به دولت‌ها برای تشدید اقدامات علیه ایران از جمله تعطیل کردن سفارت‌خانه‌های ایران در سراسر اروپا، نخریدن نفت ایران، قطع روابط مالی و بازرگانی، محاصره دریایی و ...

- اظهارات دکتر نجاش درباره نگرش غربی‌ها به جنگ ایران و عراق، استراتژی نظامی ـ سیاسی ایران، امکان پایان دادن به جنگ، بحران خلیج‌فارس و روابط ایران با کشورهای غربی و شوروی.

- دولت ژاپن به درخواست امریکا محدودیت‌هایی را در روابط اقتصادی خود با ایران برقرار کرد.

- گزارشی از افزایش میزان خودکشی در همدان طی 8 ماه گذشته.

- اقدامات گسترده دولت برای مبارزه با گران‌فروشی و احتکار کالا؛ محکومیت 846 واحد صنفی به علت گران فروشی و احتکار.

- سربازان ترکیه با ورود به خاک ایران قصد غارت گوسفندان اهالی روستاها را داشتند که با مقابله نیروهای مرزی برگشتند.

ارسال نظر






captcha
ارسال