فائزون|۹ آبان ۱۳۶۳

کدخبر : 14824 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۸|۱۱:۳۰

تاریخ شمسی

9 آبان 1363

تاریخ قمری

6 صفر 1405

تاریخ میلادی

31 اکتبر 1984
 
خلاصه روز: 

- گزارش برخی مشکلات در زمینه تجهیزات و تدارکات مربوط به انجام عملیاتی که در پیش است همراه با ادامه درگیری‌های جزئی در منطقه عملیات آتی.

-  تکرار تهدیدهای عراقی مبنی‌بر هدف قرار دادن مناطق اقتصادی و ترغیب کارشناسان خارجی مشغول در پروژه‌های نیمه تمام به ترک ایران.

- ادامه درگیری‌ها و تحرکات نیروهای خودی و ضدانقلاب در مناطق غرب کشور.

- پیش‌بینی مفسران منطقه و غرب: احتمال انجام عملیات انحرافی در جبهه‌های شمال غرب و تمرکز اصلی در جنوب به وسیله ایران وجود دارد. عراق نیز برای چنین وضعیتی آماده است.

- گزارش یک نشریه نظامی از توانایی بالای جت‌های میراژ فرانسوی تحویلی به عراق در تهاجم علیه تأسیسات نفتی ایران و پیش‌بینی بی‌.بی‌.سی از احتمال تغییر تاکتیک تهاجم به کشتی‌ها در خلیج‌فارس براساس شواهد موجود.

- تصمیمات کنفرانس وزرای نفت اوپک جهت مقابله با کاهش قیمت نفت ناشی از اقدامات انگلیس، نروژ و نیجریه؛ اعلام موقتی بودن کاهش سقف تولید و آمادگی مصر و مکزیک برای پایین آوردن میزان تولید نفت.

- اعلام شرایط دولت افغانستان در مورد عبور هواپیماهای ایرانی از فضای افغانستان و تحلیل وزرات خارجه در قبال این موضوع؛ تحرکات ایذایی نیروهای دولت افغانستان در مرزهای ایران

- سخنان جورج بوش معاون ریاست جمهوری امریکا و اشاره به تلاش این کشور در زمینه ترغیب اعراب محافظه کار بسوی صلح با اسرائیل؛ تفسیر رادیو اسرائیل از مواضع کشورهای مختلف در قبال اسرائیل همراه با واکنش به سمینار سفرا و کارداران جمهوری اسلامی ایران در اروپا و امریکا و نیز موضعگیری چندی پیش پرز، که مشکل را نه کمبود پیشنهادات بلکه نیاز به رویارویی مستقیم طرفین جهت مذاکره می داند؛ گزارش خبرگزاری آلمان از اینکه اسرائیل ده الی بیست بمب اتمی در اختیار دارد.

ارسال نظر






captcha
ارسال