فائزون|۹ آبان ۱۳۶۱

کدخبر : 14827 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۸|۱۱:۳۵

تاریخ شمسی

9 آبان 1361

تاریخ قمری

13 محرم 1403

تاریخ میلادی

31 اکتبر 1982
 
خلاصه روز: 

- عملیات محرم در روز دهم آبان‌ماه با ابلاغیه‌ی فرماندهی لشکر3 صاحب‌الزمان(عج) در منطقه‌ی عین‌خوش ـ‌ زبیدات اجرا خواهد شد. فرماندهی لشکر3 صاحب‌الزمان(عج)، منطقه عملیاتی یگان‌ها و کلیات مانور و اهداف عملیات را تشریح کرد.

- شانزده شهید و زخمی در گلوله‌باران شهرهای آبادان و خرمشهر و جزیره مینو و شلمچه؛ استفاده عراق از بمب‌های خوشه‌ای در منطقه بیات.

- شش عراقی ازطریق یکی از مرزهای غربی و یک خانواده عراقی به همراه 3 نفر دیگر از مسیر پاسگاه "محیره" در هورالعظیم به ایران پناهنده‌ شدند؛ تصرف 2 ارتفاع و کشته‌شدن 30 تن از نیروهای عراقی در عملیات موفقیت‌آمیز نیروهای عشایر و حزب دمکرات کردستان عراق در منطقه "باکرمان" استان موصل؛ شمار شهدای حادثه حمله موشک‌های عراقی به دزفول به 34 نفر رسید.

- براثر اصابت 7 گلوله خمپاره نیروهای حزب دمکرات کردستان به شهر ارومیه، 2 نفر مجروح شدند و 5 منزل مسکونی و یک مسجد خسارت دیدند؛ 2 نفر در انفجار بمب صوتی در مرکز اسلامی شعبه پیرانشهر و 3 نفر در برخورد خودرو نیروهای گشت سپاه پاوه با مین مجروح شدند؛ افراد حزب دمکرات 3 نفر از مسافران اتوبوس سقز ـ تبریز را گروگان گرفتند؛ شهادت یک درجه‌دار ارتش در پاک‌سازی روستای "میرآباد" موسلان؛ در پاک‌سازی روستای "هیجانات" سقز، 12 نفر از چته‌های حزب دمکرات کشته و 4 نفر مجروح شدند و یک نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق دستگیر شد؛ کشف و خنثی‌سازی تله انفجاری در محور مهاباد ـ پسوه؛ دستگیری مسئول سیاسی حزب دمکرات شاخه اشنویه در یک عملیات اطلاعاتی؛ در جوانرود و بانه، 5 نفر از اعضای حزب دمکرات و کومه‌له خود را تسلیم و تقاضای امان‌نامه کردند.

- شهادت برادر امام‌جمعه "ماسال" از توابع صومعه‌سرا به‌دست اعضای سازمان مجاهدین خلق؛ سوءقصد علیه مسئول دایره سیاسی ـ عقیدتی رودسر به مجروح‌شدن وی انجامید؛ سوءقصد به یک پاسدار در شهر گرگان؛ کشف 3 خانه تیمی در خیابان‌های فلسطین، بلوچستان و پیروزی تهران و دستگیری 8 نفر از عناصر سازمان مجاهدین خلق (منافقین)؛ عوامل این سازمان یک موتورسیکلت را در چهارراه مولوی تهران با تهدید اسلحه ربودند؛ پیداشدن خودرو ربوده‌شده توسط عناصر سازمان در اطراف شهر رشت به همراه 50 عدد فشنگ.

- متن استفتای امام‌خمینی درمورد ملاک عمل شرعی افراد برای حضور در جبهه‌های جنگ.

- تلاش ایران برای تأمین نیازهای تسلیحاتی از بازار آزاد به‌دلیل تحریم‌های نظامی.

- قائم‌مقام وزارت خارجه ایران در دیدار با سفیر شوروی در تهران، جنگ تحمیلی را به نفع امپریالیسم و تحمیل‌شده ازطرف آنان عنوان کرد.

- وزیر صنایع سنگین ایران در دیدار با معاون بازرگانی وزارت خارجه ژاپن: ایران به توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با ژاپن علاقه‌مند است و توجه خاصی به انتقال فناوری دارد و دلیلی برای توسعه صنعت مونتاژ وجود ندارد.

- توضیحات معاون وزیر کشور و مسئول ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگی درخصوص اقدامات انجام‌شده در گیلان‌غرب، سرپل ذهاب و باختران.

- تحویل وصیـّت‌نامه امام به آیت‌الله منتظری، آیت‌الله خامنه‌ای و هاشمی رفسنجانی.

- امام‌خمینی در پاسخ به استفتای رئیس کل بانک مرکزی درباره مالکیت ارز حاصل از فروش نفت برای دولت آن را در مالکیت دولت اسلامی ذکر کردند که باید صرف اداره کشور و مصالح ملت شود.

- رهبر مذهبی مسلمانان بنگلادش در مصاحبه با خبرنگاران: رهبر ایران با پیروی از قرآن در جلوگیری از دودستگی و اختلاف بین مسلمانان خواستار پایان جنگ ایران و عراق هستند.

- ژوزف پائولی به‌عنوان سفیر جدید فرانسه در تهران منصوب شد. روزنامه لوموند چاپ پاریس: روابط ایران با فرانسه به حالت عادی بازمی‌گردد.

- بررسی خبرگزاری رویتر درمورد آخرین وضعیت چگونگی ادامه همکاری ایران و امریکا برای حل‌وفصل اختلافات مالی دو کشور با استناد به گفته‌های مسئول هیئت ایرانی.

- پاسخ سازمان انرژی اتمی ایران به ادعاهای خبرگزاری رویتر درخصوص تسلیم‌نشدن پیشنهاد ایران مبنی‌بر پرداخت سهمیه امریکا به‌دنبال تهدید این کشور به قطع کمک‌های مالی خود درصورت خروج رژیم‌ اشغالگر قدس از سازمان ملل.

- مقاله روزنامه ساندی تایمز لندن درمورد پناهنده‌شدن "کوزیکچین" دیپلمات سفارت شوروی در تهران و شروع مبارزه مقامات ایران علیه سندیکا‌های کارگری و گروهک‌های سیاسی فدائیان خلق و اتحاد دمکراتیک. در این مقاله به نقل از حزب توده ادعا شده است که سرویس اطلاعاتی انگلیس، اطلاعات مربوط به فعالیت‌های مخفی شوروی را در اختیار ایران قرار داده است.

- مطالب روزنامه نیویورک تایمز درمورد نقش حیاتی سوریه در محدودکردن درآمدهای ارزی عراق.

- مقاله روزنامه نیویورک تایمز در مورد راهبرد جدید عراق دربرابر ایران و اشاره به توسعه روابط ایران و شوروی درزمینه‌ی نظامی؛ رادیو مسکو: هدف امریکا در خلیج‌فارس تحت کنترل درآوردن منابع غنی مواد خام این منطقه است.

- انتقاد ابوایاد عضو کمیته‌ی مرکزی جنبش فتح به سیاست‌های فریب‌کارانه کشورهای عربی در برابر تجاوز رژیم‌ صهیونیستی به لبنان و حمایت آنها از ملت فلسطین و لبنان.

ارسال نظر






captcha
ارسال