فائزون|۱۰ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 14831 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۸|۱۱:۴۹

تاریخ شمسی

10 آبان 1366

تاریخ قمری

8 ربیع‌الاول 1408

تاریخ میلادی

1 نوامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- بحث درباره ایجاد قرارگاه مشترک نیروهای دریایی سپاه و ارتش و پیگیری تصمیماتی که در جلسات قبل درباره تقویت پدافند منطقه خلیج‌فارس اتخاذ شده بود، در جلسه ستاد قرارگاه خاتم.

- تدابیر سپاه‌پاسداران برای تقویت پدافند شهرهای جنوبی ایران و سواحل خلیج‌فارس.

- ادامه جلسات قرارگاه رمضان و اتحادیه میهنی کردستان عراق برای هماهنگی عملیات نامنظم در مناطق دوکان و سلیمانیه.

- حمله هوایی عراق به ایستگاه برق امیدیه. تجاوز هواپیماهای عراقی به حریم هوایی چند شهر. حمله هوایی ایران به تأسیسات نفتی شمال غربی موصل.

- حمله نیروهای امریکا به یک کشتی ماهیگیری متعلق به شیخ‌نشین شارجه؛ ادعای امریکا درباره تیراندازی به یک قایق ایرانی و واکنش سخنگوی ستاد تبلیغات جنگ به این ادعا؛ گزارش برخی از رسانه‌ها در این‌باره. هشدار ناوچه امریکایی به هلی‌کوپتر ایرانی.

- سخنرانی حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی در جمع دانشجویان علوم و فنون نظامی دانشگاه امام حسین(ع) درباره سرنوشت جنگ، راه‌های پایان دادن به بحران خلیج‌فارس، عملکرد شورای امنیت و مواضع جمهوری اسلامی. سخنان نخست‌وزیر در پایان جلسه هیئت دولت درباره تهدیدات امریکا.  

- بازتاب سخنان امروز هاشمی‌رفسنجانی در رسانه‌ها.

- دیدار ورنتسف (فرستاده شوروی به منطقه) با وزیر خارجه ایران و معاونان وی. گفت‌وگو درباره نتایج سفرش به عراق و کویت و مسائل خلیج‌فارس.

- بازتاب سفر ورنتسف به منطقه در رسانه‌ها و تحلیل آن.

- اعلام‌نظر ستاد تبلیغات جنگ درباره آثار منفی طرح شوروی برای تشکیل نیروی‌دریایی مشترک در خلیج‌فارس.

- تعویق افزایش نرخ بیمه در خلیج‌فارس در پی اطمینان دادن امریکا به بیمه لویدز لندن درباره خودداری از ضربه‌زدن به منافع ایران.

- درخواست وزیر خارجه انگلستان از اعراب برای اتخاذ موضع واحد در قبال جنگ ایران و عراق و انتقاد از موضع شوروی به‌دلیل بی‌میلی در تحریم تسلیحاتی ایران.

ارسال نظر






captcha
ارسال