فائزون|۱۰ آبان ۱۳۶۰

کدخبر : 14844 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۸|۱۲:۲۰

تاریخ شمسی

10 آبان 1360

تاریخ قمری

4 محرم 1402

تاریخ میلادی

1 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- در گلوله‌باران شهر آبادان، 2 تن شهید و 22 نفر مجروح شدند و یک انبار پالایشگاه طعمه حریق شد؛ افزایش تحرکات ارتش عراق در محور غرب سوسنگرد و جنوب کرخه‌کور.

- سازمان حرکت اسلامی مجاهدین عراق با بمب‌گذاری در مسیر عبور یک قطار حامل سوخت، آن را منفجر کردند؛ نیروهای ارتش آزادی‌بخش عراق با اجرای عملیات‌هایی در مناطق مختلف، 16 تن از افراد ارتش عراق را کشته و 14 تن را زخمی کردند.

- با نزدیک‌شدن زمان عملیات آینده در جنوب، اعزام کادر پزشکی و درمانی به جبهه‌های جنوب افزایش یافت و دفتر روابط عمومی وزارت بهداری اعلام کرد که نیاز مبرم به امدادگر مرد جهت اعزام به جبهه‌ها وجود دارد.

- افراد گروه‌های مسلح غیرقانونی شهر مهاباد، پایگاه فتاح‌آباد در شمال دیواندره و پایگاه نیروهای خودی در سردشت و پیرانشهر را هدف حمله قرار دادند، مین‌گذاری در جاده‌های روستایی توسط افراد این حزب نیز تلفات و خساراتی را به روستاییان و نیروهای نظامی وارد آورد.

- جانشین فرماندهی عملیات شمال‌غرب کشور در مصاحبه‌ای به تشریح سیر پاک‌سازی‌ها در مناطق مرزی شمال‌غرب کشور پرداخت. سرهنگ کوچک‌زاده گفت: حدود 600 کیلومتر از این بخش از کشور به تصرف رزمندگان ایران درآمده است.

- روابط عمومی جهاد سازندگی آذربایجان‏‌غربی اقدامات این نهاد درزمینه امور کشاورزی، بهداشتی و درمانی، دامداری و عمرانی در مناطق شمال‌غرب ارومیه، مهاباد، سلماس و توابع آن را تشریح کرد.

- در 2 عملیات تروریستی عناصر سازمان مجاهدین خلق در مشهد و سبزوار، یک نفر به شهادت رسید و 2 نفر زخمی شدند؛ انفجار یک بمب صوتی در مسیر عزاداران حسینی در روستای جیره‏سر لاهیجان؛ در جریان محاصره یک خانه تیمی در تهران توسط نیروهای کمیته انقلاب اسلامی و تیراندازی متقابل، یک نفر کشته شد و 2 دختر دستگیر شدند.

- تشکیلات سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) در منطقه ترکمن صحرا، پس از فراخوان کمیته مرکزی این سازمان مبنی‌بر تحویل سلاح‌ها، مهمات و وسایل نظامی به سپاه، تعداد زیادی سلاح، مهمات و ادوات نظامی را به سپاه پاسداران گنبد، بندرترکمن و گرگان تسلیم کرد.

- رئیس‌جمهور ایران در پیامی به مردم، وضعیت سیاسی، اقتصادی و نظامی کشور را امیدوارکننده خواند و مردم را به پایداری و استقامت دعوت کرد.

- وزیر نفت پس از بازگشت از اجلاس اوپک در ژنو: وزیران کشورهای صادرکننده نفت توافق کردند که قیمت پایه نفت به 34 دلار برسد و پادشاهی عربستان نیز با کاهش 2 میلیون بشکه از تولید خود، قیمت نفت خود را از 32 دلار به 34 دلار افزایش دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- مهندس لواسانی رئیس هیئت سیاسی و اقتصادی ایران که برای دیدار با مقامات پاکستانی به این کشور سفر کرده بود، نتایج سفر خود را درباره سیاست ایران درخصوص صلح، طرح فهد و برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در سال آینده در بغداد بیان کرد.

- رئیس کل سازمان غله کشور از افزایش خرید گندم از کشاورزان، پیامدهای مثبت آن و افزایش سطح زیر کشت در مناطق جنگ‌زده و درنتیجه، کاهش 50 درصدی خرید خارجی خبر داد.

- روزنامه واشنگتن پست تصمیم امریکا مبنی‌بر فروش آواکس‌ها به عربستان و ساختن پایگاه‌های جدید در عربستان برای استفاده نیروهای امریکایی در مواقع ضروری را، دورنمای یک راهبرد دفاعی از مناطق نفت‌خیز و خاورمیانه دانست.

ارسال نظر






captcha
ارسال