فائزون|۲ دی ۱۳۶۶

کدخبر : 15027 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۳|۱۲:۴۹

تاریخ شمسی

2 دی 1366

تاریخ قمری

1 جمادی‌الاول 1408

تاریخ میلادی

23 دسامبر 1987
 
خلاصه روز: 
 
- بارش شدید برف و باران و مه غلیظ در منطقه عملیاتی شمال‌غرب باعث اختلال در امور عملیات قریب‌الوقوع بیت‌المقدس2 شده و نگرانی فرماندهان را مضاعف کرده است. عدم موفقیت دو لشکر10 و 31 در شناسایی و عبور از رودخانه قلعه‌چولان، اجرای عملیات را با ابهام روبه‏ رو ساخته است. تدبیر جدید برای لشکر10، تعویق 2 روزة عملیات. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
- حمله ناموفق سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به خط دفاعی تیپ انصارالرضا(ع). 
- تلاش افزون‌تر یگان‌ها برای جبران عقب‌ماندگی جهت عملیات فاو، باعث آشفتگی اوضاع و مشکل حفاظتی شده است. تعدادی از فرماندهان برای بررسی وضعیت منطقه ‌هور‌الهویزه به آ‌ن‌جا رفتند.
- در جلسه نیروی دریایی سپاه با برادر رحیم صفوی نیاز به فرصت یک ماهه برای آموزش‌های خاص دریایی به نیروهای عمل‏ کننده مطرح شد به دلیل نزدیک بودن دو عملیات فاو و اسکله‌ها به هم دیگر، فرماندهی خواستار همکاری دو قرارگاه نوح و کربلا با یکدیگر شد. 
- ملاقات جلال طالبانی با وزیر خارجه و وزیر سپاه. این ملاقات برای هماهنگی و همکاری معارضان عراقی انجام گرفت.
- وزیر دفاع سابق ‌مصر: حمله آتی ایران با شکست مواجه می‌شود. صدام حسین کیفیت اسلحه و مهمات و نیروی عراق را بهتر از گذشته و وضعیت ایران را بر عکس توصیف کرد. فرانکفورتر آلگمانیه: از مشکلات عراقی‌ها، ترس نداشتن ایرانیان از مرگ و وجود اشکال در تحرکات نظامی است.
- اعزام 15 گردان نیرو به جبهه‌ها از شهرهای مختلف و از جمله اعزام نیرو از وزارت سپاه پاسداران. 
- تعیین مهلت وزارت بهداشت به پزشکان، دندان‏پزشکان و پیراپزشکان جهت ثبت نام انجام خدمت یک ماهه در جبهه. 
- انگلیس با احضار سفیر عراق رسماً به حمله عراق به دو نفت‌کش در لارک اعتراض کرد. انگلیس حق مطالبه خسارت را برای خود محفوظ دانست. رادیو مسکو خروج‌ ناوهای خارجی از خلیج‌فارس را برای عادی شدن اوضاع منطقه ضروری خواند. 
- رئیس‏ جمهور فرانسه: ما از دوستان عراق هستیم ولی از دشمنان ایران نیستیم. خبرگزاری جمهوری اسلامی: به نظر می‌رسد دولت شیراک بر خلاف میتران چندان تمایلی به حضور ناو فرانسه در منطقه ندارد. لوماتن دوپاری: میتران در کنفرانس مطبوعاتی خود روی ناو کلمانسو کوشید که روابط پاریس تهران را بیش از این تیره و متشنج نکند.
- عراق در نامه به دبیرکل سازمان ملل نوشت که ایران اسیران عراقی را مجبور به جنگ با عراق می‌کند. وزیر خارجه سوئیس از ایران و عراق خواست اسیران بسیار جوان و بالای 50 سال و مجروح و بیمار را آزاد کنند.
- وزیر مشاور خارجی بریتانیا مخالفت کشورش را با خروج ناوگان‌های غربی از خلیج‌فارس اعلام کرد. بی.‌بی‏.سی: تعدیل مواضع شوروی احتمالاً باعث بهبودی روابط کشور‌های عربی با شوروی خواهد شد. وزیر خارجه عربستان جبران خسارت ایران را در صورتی که به اقدام صلح پاسخ مساعد دهد، مردود ندانست. معاون نخست‌وزیر ایران اجرای قطع‌نامه 598 را با مقدماتی همراه دانست که در آینده نزدیک امکان پیاده شدن آن نخواهد بود. دبیرکل حزب‌ احرار مصر گفت که ایران دیگر خواستار سقوط صدام نیست. یک مقام عمانی گفت شورای همکاری آمادگی دارد به هرگونه حرکتی که مورد رضایت دو طرف متخاصم باشد دست بزند. حسنی مبارک گفت: ایران از سیاست تفرقه انداز و حکومت کن پیروی می‌کند.
- انتشار اسناد واگذاری مواد منفجره به ایران در روزنامه لوماتن پاریس. شرکت لوشر و دولت فرانسه صدور و ارسال مهمات را برای ایران تکذیب کردند.

ارسال نظر






captcha
ارسال