فائزون|۲ دی ۱۳۶۱

کدخبر : 15033 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴|۰۸:۰۵

تاریخ شمسی

2 دی 1361

تاریخ قمری

7 ربیع‌الاول 1403

تاریخ میلادی

23 دسامبر 1982
 
خلاصه روز: 
 
- مجروح شدن 4 نفر و تخریب 2 منزل در گلوله‌باران آبادان. ورود 5 تریلر حامل وسایل و قطعات یدکی نظامی از کویت به عراق.
- دست‌گیری 5 تن از افراد مسلح غیر قانونی در مهاباد. پاک‌سازی 9 روستا در اطراف تکاب و به هلاکت رسیدن 25 تن از عناصر مسلح غیر قانونی. تسلیم شدن 3 تن از وابستگان حزب دمکرات در سلماس و در خواست امان‌نامه‌ی یکی از افراد کومه‌له پس از معروفی خود و تحویل مقداری مهمات در غرب سنندج
- آمار واحد طرح و برنامه‌ریزی عملیات قرارگاه حمزه از تلفات و آسیب‌های وارد ‌شده به نیروهای خودی افراد مسلح غیر قانونی از تاریخ 1361/8/4 تا 1361/10/2.
- اعزام نیروهای داوطلب مردمی و گروه‌های مختلف فنی و مهندسی و پزشکی از استان‌های کشور به جبهه‌های جنگ و آمار روزنامه‌ی اطلاعات از تعداد اعزام‌شدگان و بخش‌های اعزام‌کننده.
- برگزاری مراسم ختم شهدای حمله‌ی موشکی عراق به دزفول با حضور مردم، نمایندگان مجلس، سرپرست سازمان بهزیستی‌ و ائمه‌ی جمعه‌ی خوزستان.
- اطلاعیه‌ی سازمان مجاهدین خلق درباره‌ی به شهادت رساندن 10 تن از پاسداران خودی در ربط ـ سردشت با مین‌گذاری در محوطه‌ی سنگرها. گزارش خبرگزاری کویت از حمایت اتحادیه‌های تجاری انگلستان سازمان مجاهدین خلق.
- اطلاعیه‌ی سپاه پاسداران و (ستاد منطقه10) از نتیجه‌ی عملیات شهید اشرفی اصفهانی بیان‌گر کشف 20 خانه‌ی تیمی سازمان مجاهدین خلق، دست‌گیری یا معدوم شدن بیش از 80 نفر و کشف و ضبط مقادیری اسلحه و مهمات است. دست‌گیری یکی از افراد رده‌بالای این تشکیلات در زاهدان. تسلیم شدن 4 تن از افراد سازمان به سپاه شوشتر و آزادی آنان با دادن تعهدی مبنی‌بر هم‌کاری نکردن مجرد با سازمان.
- اطلاعیه‌ی ستاد مرکزی سپاه پاسداران درباره‌ی نتایج عملیات ضد چریک‌های فدایی خلق که در شهرهای زاهدان، ارومیه، بندرعباس، کرمان، سیستان و بلوچستان انجام شد؛ دست‌گیری 48 نفر و به هلاکت رسیدن 7 نفر.
- دیدار و گفت‌و‌گوی مدیر کل سیاسی آسیا و افریقا وزارت امور خارجه‌ی ایران با وزیر امور خارجه‌ی غنا‌ در پایتخت این کشور؛ در این دیدار وزیر امور خارجه‌ی غنا افتتاح سفارت ایران در کشورش را گامی مثبت در توسعه‌ی روابط دو کشور اعلام کرد.
- سرپرست ستاد انتخابات‌ کل کشور چگونگی و نتایج انتخابات مجلس خبرگان و انتخابات میان‌دوره‌یی مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.
- مأمور شدن مهدی هاشمی‌ نماینده‌ی آیت‌الله منتظری به منظور تشکیل نهادی مستقل و هماهنگ با نظام جمهوری اسلامی ایران، برای برقراری ارتباطات داخلی و خارجی با ملت‌های محروم و نهضت‌های اصیل و مستقل اسلامی.
- گزارش یونایتدپرس درباره‌ی اجازه‌ی کشور اسپانیا برای ارسال یکی از دو محموله‌ی توقیف‌شده در فرودگاه مادرید به مقصد ایران.
- دیدار و گفت و گوی محی‌الدین با رئیس شورای شهر بلگراد‌ و گزارش خبرگزاری کویت از امضای موافقت‌نامه‌ی هم‌کاری بین عراق و یوگسلاوی.
- واحد مرکزی خبر، قتل 2 تن از افراد مهم دولتی عراق و حزب بعث به دست صدام را اقدامی برای از بین بردن رقبا اعلام کرد؛ میدل اسیترن کارنتس نیز این خبر را فاش ساخت.
- حزب بعث سوریه در پایان جلسه‌ی سالانه‌ی خود با صدور بیانیه‌یی جنگ عراق علیه ایران را ظالمانه و جهت تحقق اهداف صهیونیزم و امپریالیسم توصیف کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال