فائزون|۳ دی ۱۳۶۶

کدخبر : 15035 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴|۰۸:۱۴

تاریخ شمسی

3 دی 1366

تاریخ قمری

2 جمادی‌الاول 1408

تاریخ میلادی

24 دسامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- احتمال حمله دشمن به جزیره مجنون و آماده‏‌باش یگان‌های سپاه در جزیره مجنون جنوبی. گزارش فرمانده قرارگاه نصرت از وضعیت خودی و دشمن در منطقه هور‌الهویزه.

- یگان‌های مستقر در شلمچه وضعیت خطوط خودی اعم از تحرک دشمن، اقدامات خودی، کمبود‌ها و مشکلات و وضع نیروی انسانی را در جلسه قرارگاه نیروی‌ زمینی سپاه بیان کردند. برادر رحیم صفوی آماده ساختن محورها برای حمله و داشتن طرح دفاعی در برابر حمله احتمالی دشمن را دو مأموریت اصلی یگان‌ها اعلام کرد. در جلسه‌ دیگری وضعیت پدافند هوایی در فاو بررسی شد. تکاوران نیروی زمینی ارتش در شرق طلائیه به مواضع عراقی‌ها هجوم بردند.

- هدف‌های عملیات در اسکله‌ها، مشکل‌ لجستیک، ضرورت حذف اسکله البکر و حمله ایذایی به العمیه در جلسه فرماندهی کل سپاه و مسئولان نیروی دریایی سپاه بررسی شد و با نظر فرمانده کل سپاه، مأموریت اجرای عملیات ایذایی روی اسکله‌ها به نیروی دریایی ابلاغ گردید.

- به دلیل اوضاع نامساعد جوّی اجرای عملیات شمال‌غرب تا پنجم دی‌ماه به تعویق افتاد.

- مجله اکونومیست دریافت هواپیمای جدید میگ 29 از شوروی، بالاآمدن آب اروند، افزایش تجهیزات انتقال تانک، ایجاد شبکه‌ راه‌های ارتباطی و احداث بزرگ‏را‌ه‌های جدید را از عوامل برتری عراق در برابر حمله ایران ذکر کرد. در عین حال این مجله هشدار داد که عراقی‌ها هیچ‌‌گاه نمی‌توانند از همه چیز اطمینان کامل داشته باشند. اکونومیست همچنین از تلاش‌ سازمان مجاهدین خلق (منافقین) برای تشکیل یک ارتش منظم خبرداد.

- لس‌آنجلس‌تایمز: ایران این بار با احتیاط بیش‌تری عمل خواهد کرد، چرا که حمله گذشته به‏ رغم تلفات سنگین انسانی، نتایج اندکی به بار آورد... پیش‌بینی مقاصد ایرانیان اغلب دشوار است... رئیس مجلس اسلامی علناً اعلام کرده که جنگ آتی یک جهاد نخواهد بود.

- ادامه کمک‌های مالی مردم به جبهه‌ها. اعلام شماره حساب برای کمک‌های ارزی ایرانیان و هواداران انقلاب در خارج از کشور. رواج شایعه بلوکه کردن سپرده‌های مردم در بانک‏‌ها به نفع جهاد مالی در خرم‌آباد.

- کمک‌ هلی‌کوپتر‌‌های امریکایی و انگلیسی به کشتی لیبریایی در پی تهدید قایق‌های تندرو ایرانی. تیراندازی قایق‌های ایران به طرف‌ هلی‌کوپتر امریکا. وزیر دفاع ‌امریکا: ایران در صورتی وادار به کاهش حملات علیه کشتی‏رانی خواهد شد که سازمان ملل تحریم تسلیحاتی علیه این کشور را تصویب کند.

- اعتراض نروژ به ایران درباره حمله به دو کشتی این کشور. ایران مسئولیت حمله به کشتی‌ها را نپذیرفت.

- یک روزنامه آلمانی: مذاکرات مربوط به پایان جنگ در سازمان ملل با شکست روبه‏ رو شده است. بی‌.بی‌.سی‌: به نظر بسیاری از ایرانیان حتی مخالفان حکومت، موضع رهبری کشور یعنی لزوم محکوم شدن عراق، یک خواست منطقی است.

- عدم تمایل شوروی به تصویب قطع‌نامه تحریم تسلیحاتی ایران. اعلام آمادگی شوروی برای بررسی قطع‌نامه جدید درباره اوضاع خلیج‌فارس در شورای امنیت.

- دیدار وزیر خارجه سوریه با رئیس‌جمهوری‌اسلامی در آستانه حمله بزرگ ایران. رادیو کلن: کشورهای عربی ساحل خلیج‌فارس از ابتدای جنگ 70 میلیارد دلار به عراق پرداخته‌اند. تقاضای کشورهای عربی از کرملین برای استفاده از نفوذ خود در چین کمونیست جهت جلوگیری از صدور موشک ‌کرم ابریشم به ایران.

ارسال نظر






captcha
ارسال