فائزون|۳ دی ۱۳۶۱

کدخبر : 15037 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴|۰۸:۱۷

تاریخ شمسی

3 دی 1361

تاریخ قمری

8 ربیع‌الاول 1403

تاریخ میلادی

24 دسامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- زخمی شدن 5 تن؛ ویرانی منزل مسکونی و آتش‌سوزی چند نقطه‌ی شهر از نتایج گلوله‌باران امروز آبادان و خرمشهر بود.

- اعزام چند یگان از نیروهای بسیج باختران و چند گروه از نیروهای داوطلب مردمی یاسوج و گچساران به جبهه‌های جنگ؛ ارسال کمک‌های نقدی و جنسی برای رزمندگان یا بازسازی نقاط آسیب‌دیده چندین شهر و روستا از جمله ایلام، مریم‌آباد و...

- ارسال 67 تریلر حاوی لوازم نظامی از عربستان به عراق. روزنامه‌ی فرانکفورتر الگمانیه شوروی و فرانسه را تأمین‌کننده‌ی مایحتاج نظامی و عربستان را یکی از منابع مالی خرید اسلحه‌ی عراق نامید.

- گزارش فرمانداری پیرانشهر درباره‌ی گرفتار شدن یک گروهان از سربازان عراقی در کمین مسلمانان کرد عراق در ناحیه‌یی میان چومان و دوربند و به هلاکت رسیدن تعدادی زیادی از آنان و به دست آمدن 40 قبضه کلاشینکف.

- شهادت 3 نفر و گروگان گرفته شدن 4 نفر در کمین‌گذاری نیروهای کومه‌له در گردنه‌ی قوشچی.

ادعای رادیو صدای انقلاب ارگان تبلیغاتی گروه کومه‌له در خصوص تعداد گروگان‌ها که 15 نفر اعلام ‌شده است ربوده شدن 3 تن از افراد بومی حوالی سلماس به دست نیروهای حزب دمکرات کردستان و تحویل آنان به افراد سازمان مجاهدین خلق؛ شهادت 2 تن از این افراد به ضرب سنگ. گروگان گرفته شدن 4 راننده و کمک‌راننده به دست نیروهای مسلح غیر قانونی در محور سنندج ـ سقز.

زخمی شدن 2 تن از نیروهای ژاندارمری در حوالی پایگاه شهدا از توابع سردشت در حمله‌ی نیروهای غیر قانونی.

حمله‌ی افراد حزب دمکرات به روستای انجیران، ضرب و شتم روستاییان و اخاذی از آنان. کشته و زخمی شدن 24 تن از افراد مسلح غیر قانونی (عمدتاً وابسته به کومه‌له) در عملیات نیروهای امر قرارگاه حمزه که از 4 محور در اطراف بانه انجام شد.

- دست‌گیری یکی از نیروهای سازمان مجاهدین خلق در تهران.

انتشار آخرین اعلامیه‌ی سازمان مجاهدین خلق درباره‌ی اقدامات مسلحانه‌ی خود از خبرگزاری یونایتدپرس.

- اتمام حجت آقای هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه‌ی تهران برای اجرای عملیات نظامی و تقدم حالت هجومی نیروهای نظامی ایران بر حالت دفاعی

ارسال نظر






captcha
ارسال