فائزون|۴ دی ۱۳۶۱

کدخبر : 15042 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴|۰۸:۳۷

تاریخ شمسی

4 دی 1361

تاریخ قمری

9 ربیع‌الاول 1403

تاریخ میلادی

25 دسامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- شهید یا زخمی شدن 9 نفر؛ تخریب 3 منزل مسکونی و قسمتی از بیمارستان شرکت نفت در گلوله‌باران شهرهای آبادان و خرمشهر.

- اعزام گروهی از نیروهای بسیجی قائم‌شهر و 60 نفر نیروی فنی از طریق جهاد سازندگی در جبهه‌های جنگ. ارسال هدایای مردمی به جبهه‌ها از طریق دفتر امام‌جمعه‌ی فریدون‌کنار. کمک‌های نقدی مردم بابل برای بازسازی سوسنگرد. اختصاص فروش بلیط یک روز سینماهای بخش خصوصی برای کمک به جبهه‌ها.

- نیروهای مسلح غیر قانونی با حمله به خودرو ژاندارمری در جلقران 4 نفر را به شهادت رساندند و 2 نفر را گروگان گرفتند. مهاجمان در منطقه‌ی سرو در شمال ارومیه راننده و کمک‌راننده‌ی دو بُلدوزر وزارت راه را به گروگان بردند. عراق 9 تن مهمات و اسلحه به نیروهای حزب دمکرات (در آبادی بلکه در جنوب غربی بانه) تحویل داد. یک نفر از افراد کومه‌له ضمن معرفی خود به نیروهای خودی در بانه یک قبضه اسلحه نیز تحویل داد.

- در کشف 4 خانه‌ی تیمی در شهرهای رامسر، بندرانزلی، کلاچای رودسر و هشتپر طوالش، 16 تن از افرادِ سازمان مجاهدین خلق کشته یا دست‌گیر شدند و مقادیر فراوانی اسلحه، مهمات و اسناد به دست آمد؛ یکی از افراد دست‌گیرشده از کادرهای مهم تشکیلاتی استان گیلان است.

- تأکید بر ارزش استقلال؛ مقابله با ستم‌گران و... از محورهای اصلی سخنان امام خمینی در دیدار با وزیر دفاع، مسئولان دوایر سیاسی ایدئولوژیک و کارکنان گروه تحقیقات صنعتی و دفاع وزارت دفاع با ایشان بود؛ امام خمینی همچنین در جمع وزیر، معاونان و مدیران کل وزارت امور خارجه و گروهی از سفیران و کارداران جمهوری اسلامی به اهمیت کارکرد وزارت خارجه در استقلال کشور اشاره کردند و اصلاح این وزارت‌خانه را برای حفظ حیثیت ایران ضروری شمردند.

- لزوم انجام اقدامات عمرانی‌ و فرهنگی بیش‌تر در مناطق کردنشین با توجه به نتایج خبرگان از جمله مطالبی است که عباس آخوندی معاون سیاسی ـ اجتماعی وزارت کشور، در مصاحبه‌ی رادیو تلویزیونی خود بر آن تأکید کرد.

- وزیر خارجه‌ی عراق و سعدون حمادی، در مصاحبه با روزنامه‌ی الحوادث درباره‌ی قرارداد الجزایر، رابطه‌ی عراق در امریکا و کشورهای عرب و کمک‌های مصر به عراق مطالبی بیان کرد.

- در پی سفر یک هیئت عالی‌رتبه‌ی نظامی عراق به مصر برای تأمین تسلیحاتی مورد نیاز عراق، امروز یک هیئت نظامی مصری با تسلیحات فراوان وارد عراق شد.

- گزارشات هفته‌نامه‌ی الحاد از نابسامانی اوضاع ارتش عراق و راه‌کارهای مسئولان ارتش. برکناری وزیر حکومت محلی صدام سعدی عیاش عریم؛ نتایج و علل آن. پیوستن 26 نفر از افراد جیش‌الشعبی در منطقه‌ی کلار به مجاهدین مسلمان عراق.

ارسال نظر






captcha
ارسال