فائزون|۴ دی ۱۳۵۹

کدخبر : 15043 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴|۰۸:۵۱

تاریخ شمسی

4 دی 1359

تاریخ قمری

17 صفر 1401

تاریخ میلادی

25 دسامبر 1980
 
خلاصه روز: 

- جبهه جنوب: اجرای آتش روی آبادان و اهواز.

- جبهه‌ شمالی: سه‌ گزارش کوتاه از عملیات در دزلی و بازی دراز و بمباران پالایشگاه کرکوک.

- سخنان امام خمینی در تمجید از مردم ایثارگری که به جز صدر اسلام نمونه‌ای از تاریخ ندارند و سرزنش جریان‌های طرفدار شرق و غرب که مشغول شرارت هستند.

- سخنرانی نخست وزیر درباره مشکلات ناشی از جنگ و مذمّت کسانی که در زمان جنگ و مبارزه با امپریالیسم، عملاً با امپریالیست‌ها همکاری می‌کنند و درصد تشنج آفرینی و تضعیف ارگان‌های مملکتی بر می‌آیند.

- سخنرانی صدام‌ حسین در هیات‌ دولت و اعلام مواضع قدرتمندانه در قبال جنگ و آینده آن: انگیزه‌های عراق از شروع جنگ، دلایل نپذیرفتن و لغو قرارداد 1975، علل بازگشت نیروهای عراقی به مرزهای بین‌المللی، جنگ طولانی و تداوم اشغال خاک ایران، ضرورت باقیماندن اراضی اشغالی جنوب و غرب ایران در نقشه نظامی عراق، حاکمیت بر شط‌العرب بدون شرط عقب‌نشینی نیروهای عراقی و گشودن جبهه جدید در شمال غرب جهت فشار بیشتر ایران برای پذیرش آتش‌بس.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- مواضع اسرائیل در قبال جنگ ایران و عراق از زبان عزروایزمن: با جنگ ایران و عراق دیگر مسئله فلسطین تنها مسئله خاورمیانه نیست. ایران نظیر برخی کشورهای دیگر می‌تواند به دو ایران شمالی و جنوبی تقسیم شود.

- گزارشی از همکاری نظامی فرانسه و عراق.

- اخبار داخلی عراق: اعتصاب و تعطیلی مدارس در موصل، اخراج عده‌ای از اهالی شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و بغداد و راندن آنها به ایران.

- پاسخ ایران به اتهام باج‌خواهی در قبال گروگان‌ها توسط نخست وزیر.

ارسال نظر






captcha
ارسال