فائزون|۵ دی ۱۳۶۶

کدخبر : 15046 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴|۰۹:۰۵

تاریخ شمسی

5 دی 1366

تاریخ قمری

4 جمادی‌الاول 1408

تاریخ میلادی

26 دسامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- ادامه بارش سنگین برف در شمال غرب باعث اختلال کار یگان‌ها شده‏ است. بسته شدن مهم‌ترین جاده ارتباطی بانه به خط مقدم. فرماندهان قرارگاه‌های قدس و نجف اجرای عملیات را ناممکن می‌دانند. از فرماندهان یگان‌ها خواسته شده برای تصمیم‌گیری به قرارگاه مرکزی بیایند ولی به خاطر وضع جاده‌ها ممکن نشد. رساندن آذوقه و مهمات با مشکل مواجه است. یگان‏‌ها مواد غذایی را جیره‌بندی کرده‌اند.

- در جلسه قرارگاه عملیاتی منطقه فاو، طرح مانور، اقدامات و آمادگی نتایج شناسایی‌ها و وضعیت دشمن و میزان پیشرفت‏ کار یگان‌های عمل‏ کننده بررسی شد.

- تجزیه و تحلیل وضعیت دشمن در جنوب در جلسه فرماندهان سپاه. شرق دجله حساس‌ترین منطقه عملیاتی بعد از شرق بصره. افزایش پرواز هلی‌کوپترهای عراق در هور حتی بیش از شلمچه‌ و فاو. پایان فعالیت‌های مهندسی دشمن در جزیره جنوبی و ثبت تیر روی نهرها و احتمال حمله عراق. افزایش نیرو و تجهیزات‌ خودی در فاو، حساسیت دشمن را برانگیخته است.

- یک کشتی هدف هواپیماهای عراقی قرارگرفت. تلویزیون اسپانیا: با هدف قرارگرفتن 26 کشتی‌ در یک ماه گذشته، متشنج‌ترین اوضاع در خلیج‌فارس به وجود آمده است. بی‌.بی‌.سی‌: به نظر می‌رسدکه هدف‌گیری نیروهای ایران دقیق‌تر است.

- بی‌.بی‌.سی‌: قایق‌های ایران از نزدیکی جزیره‌ ابوموسی که پایگاه سپاه پاسداران است به یک نفت‌کش‌ عربستان سعودی حمله کردند که آتش گرفت. خبرگزاری فرانسه: دوره جدید عملیات تلافی‏ جویانه ایران تنها چند ساعت پس از حمله عراق علیه کشتی‌ لیبریایی شروع شد.

- آغاز به کار اجلاس شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض. ملک‌فهد: شرایط ایران برای خاتمه جنگ غیرمنطقی و غیرقابل قبول است. بی.‌بی.‌سی: مسئله اساسی سران شورای همکاری این است که در صورت تشدید خارج از کنترل جنگ به کجا روی ‌آورند. روزنامه تشرین: تماس‌های دولت‌های خلیج‌فارس با تهران قطع نشده است. رادیو اسرائیل: تهدیدهای حکومت اسلامی علیه کویت و عربستان مهم‌ترین موضوع اجلاس است. خبرگزاری فرانسه: کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس قصد ندارند که درهای گفت‌وگوی احتمالی با ایران را کاملاً ببندند. شیخ زاید: جنگ می‌تواند با اعزام 3 تن از رهبران اتحادیه عرب که حقوق دو طرف را تضمین کنند فیصله داده شود. رادیو امریکا: فاروق‌الشرع به ریاض رفت تا ملک فهد را در جریان گفت‌و‌گوهایش با رهبران ایران بگذارد. صوت‌الجماهیر بغداد: مجلس خلق مصر تلاش‌های ایران برای توسعه جنگ را محکوم کرد.

- وزیر خارجه ایران به همتای لیبیایی‌اش گفت که هدف اصلی امریکا جلوگیری از سقوط صدام است. دبیر کمیته روابط خارجی لیبی: جهان اسلام اکنون مواجه با یک تهاجم صلیبی است. ملاقات سفیر ایران در مسکو با معاون اول وزیر خارجه شوروی. مقاله شدیداللحن خبرگزاری تاس علیه ایران در نشریه ارگان حزب کمونیست ارمنستان. به گزارش رادیو مسکو، شوروی به‏ طور مداوم در راه خروج ناوهای کشورهای غیرساحلی از خلیج‌فارس و تشکیل نیروی دریایی سازمان ملل تلاش می‌کند.

- چین فروش موشک‌‏های ‏جدید پیشرفته به ایران را تکذیب کرد. تأکید رهبر چین بر پیروی از یک سیاست بی‌طرفانه در جنگ خلیج‌فارس.

ارسال نظر






captcha
ارسال