فائزون|۵ دی ۱۳۶۱

کدخبر : 15051 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴|۰۹:۱۲

تاریخ شمسی

5 دی 1361

تاریخ قمری

10 ربیع‌الاول 1403

تاریخ میلادی

26 دسامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- انهدام رادار آبادان و خارج شدن پایگاه پدافندی اهواز و دزفول از حالت عملیاتی در نتیجه‌ی حمله‌ی هواپیماهای عراقی. گزارش رادیو بغداد در این‌باره. تخریب 3 منزل مسکونی و مجروح شدن 5 نفر در آبادان به وسیله‌ی توپ‌خانه‌های عراقی.

- شهید یا زخمی شدن 14 نفر و گروگان گرفته شدن 10 تن دیگر از نیروهای ژاندارمری در حمله‌ی نیروهای حزب دمکرات به پایگاه سراب در جنوب میاندوآب 2 تن از نیروهای سپاه در نزدیکی روستای خوره از توابع دیواندره بر اثر برخورد با مین به شهادت رسیدند. در همین منطقه نیروهای مهاجم قصد به شهادت رساندن راننده‌ی یک خودرو غیر نظامی را داشتند ولی منصرف شدند. شهادت سرپرست آموزش و پرورش بخش نگل‌ در جاده‌ی سنندج به مریوان از دیگر اقدامات نیروهای مسلح غیر قانونی بود. یکی از افراد کومه‌له ضمن معرفی خود به نیروهای نظامی کردستان یک قبضه ژ3 و 170 تیر را نیز تحویل داد.

- شش تن از مردم عراق از طریق مرزهای غربی به ایران وارد ‌شده، درخواست پناهندگی کردند.

- خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران: مجاهدین مسلمان عراق 50 نفر از سربازان بعثی را به هلاکت رساندند و 8 تن را نیز به اسارت گرفتند. آنان همچنین 6 نفر از نگهبانان سد در سلیمانیه را به هلاکت رسانده، 2 تن دیگر را به اسارت خود درآوردند.

- مأموران کلانتری 5 سارقان یک خودرو پیکان را که از افراد سازمان مجاهدین خلق بودند به دام انداختند. اطلاع دادن به موقع یکی از افراد توبه کرده‌ی این سازمان منجر به کشف و خنثی شدن یک بمب قوی شد که در خیابان 17 شهریور چهارراه دروازه دولاب کارگذاشته ‌شده بود. در رودسر، 4 نفر از افراد سازمان که به سرقت دست می‌زدند دست‌گیر شدند. در بندرانزلی چند سارق مسلح به هم‌راه یک قبضه سلاح دست‌گیر شدند. در جنگل‌های لاکان در اطراف رشت نیز مقادیری اسلحه و مهمات و مواد منفجره کشف شد. دست‌گیری یکی از افراد حزب طوفان در بابل؛ هم‌کاری در دست‌گیر شدن مسئول حزب در بابل و قائم‌شهر و چند تن دیگر و در نتیجه به دست آمدن مقداری اسلحه و مهمات از دیگر خبرهای امروز بود.

- امام خمینی با ارسال پیامی برای رزمندگان علاقه‌مندی خود را به نیروهای مدافع حریم اسلام ابراز داشتند.

- سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در گردهمایی سراسری مسئولان حزب جمهوری اسلامی درباره‌ی لزوم پیوند و سازمان‌دهی برای به ثمر رسیدن انقلاب؛ نقش امام خمینی در ایجاد وحدت بین نیروهای سیاسی؛ کارکردهای تشکیلاتی حزب در سطح جامعه و... سخن‌رانی کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- دعوت رسمی نخست‌وزیر هند از رئیس‌جمهوری ایران برای شرکت در هفتمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد که اواخر سال جاری در دهلی‌نو برپا خواهد شد.

ارسال نظر






captcha
ارسال