فائزون|۶ دی ۱۳۶۶

کدخبر : 15054 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴|۰۹:۱۸

تاریخ شمسی

6 دی 1366

تاریخ قمری

5 جمادی‌الاول 1408

تاریخ میلادی

27 دسامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- در جبهه شمال‌غرب، فرماندهان نیروی زمینی سپاه و قرارگاه‌های قدس و نجف به داخل منطقه رفتند تا برای مقابله با تأثیرات جوّی، تعیین زمان عملیات و مسائل دیگر تدبیر و راه‌ گشایی کنند.

- اعزام نیروهای رزمنده از چندین شهر و دانشگاه شهید بهشتی. کمک چهارصد هزار دلاری یک هوادار انقلاب. روزنامه‌ها آرتس اسرائیل کمک‌های مردمی به جبهه‌ها را اجباری دانست.

- کشتی‌های جنگی انگلیس و فرانسه نفت‌کش‌های دیگر کشورها را در مسیر تنگه‌هرمز همراهی کردند. حزب کارگر انگلیس درباره وظایف رزم‌ناوهای بریتانیا درخلیج‌فارس از دولت توضیح خواست. این ناوها فقط باید کشتی‌های بریتانیا را همراهی کنند.

- مهندس موسوی نخست‏ وزیر در مراسم ارائه لایحه بودجه سال 1367 به مجلس درباره جنگ، حضور امریکا در خلیج‌فارس و تلاش برای تحمیل صلح، برنامه‌های دولت در این اوضاع بحرانی و اضطراری مطالبی را بیان کرد. نخست‌وزیر: دولت برای مقابله با تهدیدات احتمالی امریکا، هفت کمیسیون تشکیل داده و طرح‌هایی را آماده کرده که اسناد ذی‏قیمتی می‌باشد. وی در تشریح صنایع دفاعی کشور به تولید انواع سلاح‌های انفرادی و مهمات آن‌ها، انواع موشک‌ها، سلاح‌های تهاجمی شیمیایی، انواع تجهیزات دریایی، هواپیمای کوچک بدون سرنشین، انواع بمب‌ها و راکت‌ها، مین‌های مختلف، شنی نفربر، تانک و توپ و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد و گفت: امروز دم از استقلال زدن دیگر شعار نیست.

- رئیس‌جمهوری در دیدار سفیر هلند با لحنی اعتراض‌آمیز، حضور نیروهای هلندی در خلیج‌فارس را ناپسند و غیردوستانه خواند. پیام رئیس‌جمهوری دمکراتیک صحرا به آیت‌الله‌خامنه‌ای و تأکید بر همبستگی دولت و ملت صحرا با ایران.

- وزیر خارجه عمان: ما جلسات سازمان ‏ملل را یک فرصت خوب برای پایان دادن به جنگ می‌دانیم. رئیس‌جمهور یمن شمالی: چین خواستار خاتمه جنگ است و از برپایی کنفرانس بین‌المللی صلح (اعراب و اسرائیل) جانب‌داری می‌کند. یک مقام سومالی: این جنگ منافع و ثبات کشورهای اسلامی را به خطر انداخته است.

- روزنامه‌ الثوره ارگان حزب‌ بعث عراق از بیانیه شورای امنیت استقبال کرد و آن را گامی مثبت خواند.

- رادیو کلن: ایران و عراق دیر یا زود خواهند توانست برای تولید انرژی اتمی و پلوتونیوم جهت سلاح‌های اتمی اقدام کنند.

- روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به عملکرد شورای امنیت سازمان‏ ملل به مثابه یکی از کانون‌های تشدید بحران در خلیج‌فارس، به نقد مواضع مقام‌های شوروی از جمله سخنان رئیس روسی شورای امنیت درباره قطع‌نامه پرداخت.

- در مراسم راهپیمایی افغان‏‌ها، به کنسول‏گری شوروی در اصفهان حمله شد. وزارت خارجه شوروی این حمله را مورد اعتراض شدید قرار داد.

ارسال نظر






captcha
ارسال