فائزون|۶ دی ۱۳۶۱

کدخبر : 15059 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴|۰۹:۲۴

تاریخ شمسی

6 دی 1361

تاریخ قمری

11 ربیع‌الاول 1403

تاریخ میلادی

27 دسامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- حمله‌ی توپ‌خانه‌ی عراق به شهرهای آبادان و خرمشهر موجب تخریب 2 منزل و قسمتی از یک بیمارستان در آبادان؛ وارد آمدن خسارت به ساختمان راه‌آهن در خرمشهر و شهید یا مجروح شدن 7 نفر شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

- "ایران، عراق: شدت جنگ" عنوان خبر درج‌شده‌ی اکثر مطبوعات پاریس در چند روز اخیر می‌باشد.

بیمه‌ی لویدز خبری را درباره‌ی حمله‌ی عراق به چند فروند کشتی از جمله اسکای‌مون منتشر کرد.

- ستاد پشتیبانی جهاد سازندگی کازرون 10 کامیون حامل کمک‌های مردمی را به جبهه‌ها ارسال کرد؛ همچنین 26 نفر از مردم این شهر به جبهه‌ها اعزام شدند.

- عملیات موفقیت‌آمیز نیروهای خودی برای شکستن محاصره‌ی پایگاه روستای سراب؛ نیز شهید یا زخمی شدن 18 نفر از نیروهای خودی و کشته یا زخمی شدن 89 نفر از مهاجمان. گزارش جزئیات حوادث 2 روز اخیر در نامه‌یی از فرمانده سپاه میاندوآب به فرماندهی قرارگاه بعثت. 

- تن از نیروهای مسلح غیر قانونی در جاده‌ی پسوه ـ پیرانشهر 10 سرباز را به شهادت رسانده یا گروگان گرفتند. همچنین در حمله‌ی این نیروها به نیروهای نظامی سقز 3 نفر شهید و 5 غیر نظامی زخمی شدند. در حمله‌ی نیروهای مسلح غیر قانونی به پایگاه احمدآباد در شمال محور بوکان ـ سقز، 4 نفر شهید یا زخمی شدند و یک تن نیز به گروگان برده شد. حمله‌ی افراد مسلح غیر قانونی به مقر نیروهای خودی در میدان حیوانات مهاباد؛ عقب‌نشینی آنان به علاوه‌ی تحمل 4 کشته.

زخمی یا شهید شدن 5 سرباز به دست نیروهای مهاجم در منطقه‌‌ی واوان سردشت. حمله‌ی نیروهای مهاجم در روستای کاشتر در شمال کامیاران موجب شهادت 2 نفر از نیروهای سپاه شد. منابع مطلع از کشف جنازه‌ی یک سرباز در اطراف قریه‌ی بیساران مریوان خبر دادند.

- بر جای گذاشتن 3 شهید و 3 مجروح در روستای نروی در شمال غربی پاوه یکی از اقدامات دمکرات‌ها علیه مردم مناطق کردنشین بود. شهادت ماموستای روستای کانی‌سفید در شمال غربی سقز به دست نیروهای مسلح غیر قانونی. دست‌گیری 12 تن در آبادی همدان پیرانشهر؛ سرقت 40 رأس گوسفند از روستای کانی‌کبود و غارت اموال مسافران در محور ارومیه ـ سلماس از دیگر اقدامات نیروهای مسلح غیر قانونی بود. گزارش قرارگاه حمزه در این باره

- 2 تن از وابستگان سازمان مجاهدین خلق به حکم دادگاه انقلاب شیراز به اعدام محکوم شدند. کشف دو پایگاه گروه طوفان در خوی و به دست آمدن 6 قبضه اسلحه و مقداری مهمات.

- سخنان امام خمینی در دیدار با نخست‌وزیر، رئیس‌ مجلس، اعضای شورای مرکزی و مسئولان دفاتر حزب جمهوری اسلامی.

- رئیس‌جمهور در دیدار با استاندار کردستان و نمایندگان چند شهر کردنشین حمایت مردم کردزبان از نظام جمهوری اسلامی را عامل شکست امریکا اعلام کرد.

- سعید رجایی خراسانی در نامه‌یی به دبیر کل سازمان ملل حمله‌ی موشکی عراق به دزفول را محکوم کرد.

- معاون وزیر بازرگانی: لغو معاملات تهاتری و افزایش میزان داد و ستد بین دو کشور ایران و آلمان شرقی از پیامدهای سفر هیئت اقتصادی آلمان شرقی به ایران بود.

گزارش بی‌بی‌سی از شیوه‌ی تعاملاتی ایران و نیوزلند و ازسرگیری مجدد صادرات گوشت از نیوزلند به ایران.

- راه‌پیمایی با هزاران افغان مقیم ایران در شهرهای تهران، مشهد، زاهدان و... علیه اشغال‌گری روسیه. گزارش نشریه‌ی داخلی سپاه حاکی از اقدامات خشونت‌آمیز در این تظاهرات بود؛ عده‌یی نیز قصد برهم زدن تظاهرات را داشتند.

- درخواست حزب الدعوه‌الاسلامی عراق از امام خمینی در خصوص ورود هر چه سریع‌تر نیروهای ایرانی به خاک عراق برای پاک‌سازی این کشور. حمله‌ی کردهای عراق به پایگاه گلاله، فرار فرمانده پایگاه و افرادش به کوه گلاله و هلاکت همه‌ی آنان بر اثر سرمای شدید.

ارسال نظر






captcha
ارسال