فائزون|۷ دی ۱۳۶۶

کدخبر : 15062 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴|۰۹:۳۵

تاریخ شمسی

7 دی 1366

تاریخ قمری

6 جمادی‌الاول 1408

تاریخ میلادی

28 دسامبر 1987
 
خلاصه روز: 
 
- تصمیم آقای هاشمی رفسنجانی برای عزیمت به بانه جهت آگاهی از جزئیات امور جبهه شمال‌غرب. تشکیل جلسه 11 ساعته فرماندهان سپاه در قرارگاه شهید بروجردی. گزارش مسئول اطلاعات نیروی زمینی از وضعیت و میزان آمادگی دشمن. گزارش شمخانی از آخرین آمادگی قرارگاه‌ها، وضعیت جوّی و توان رزمندگان. نظر فرماندهان یگان‌ها به جنگیدن در جنوب و یا تعویق زمان عملیات در شمال می‌باشد. فرمانده کل سپاه با اشاره به حساسیت دشمن در جبهه جنوبی گفت: یک وجب هم درجنوب نمی‌توان پیشروی کرد... شما مطمئن باشید اگر در این جا کاری نکنیم زمستان را از دست داده‌ایم که آن وقت برای جنوب خطر است زیرا دشمن منهدم نشده‏ است. پس از مشورت فرمانده سپاه با فرماندهان قرارگاه زمان اجرای عملیات 1366/10/20 تعیین گردید. تأخیر عملیات با دو شرطِ آوردن تمام توان مهندسی به پای کار و توسعه منطقه عملیات همراه بود.
- مباحث جلسه امروز قرارگاه کربلا: بررسی پیشرفت امور عملیات در فاو؛ هدف‏داری این عملیات؛ عملیات فریب در هور‌الهویزه.
- اعزام نیرو به جبهه از استان‌های فارس، باختران، همدان و یزد. ادامه کمک‌های مالی مردم و نهادها برای رزمندگان.
- پاسخ آقای هاشمی رفسنجانی به شبکه تلویزیونی ان.‌بی‌.سی‌. امریکا درباره راه‌حل پایان جنگ: اعلام متجاوز، برنامه داوری متجاوز.
- گزارش رادیو اسرائیل از حمله سپاه پاسداران به کشتی‌های کویت و عربستان و دیگر کشورها برای وادار کردن عراق به قطع‌ حملات و بی‌تأثیر بودن آن. توقیف یک کشتی آلمان‏ غربی و هدایت آن به بندرعباس برای بازرسی. 
- ملک‌فهد هشدار داد که اگر جنگ ادامه یابد، پای اعراب و قدرت‌های دیگر نیز به مناقشه کشیده خواهد شد. تصمیم رئیس‏ جمهور مصر برای سفر به کشورهای شورای همکاری. بی.بی.سی: در اجلاس شورای همکاری هیچ اشاره‌ای به لزوم تحریم سلاح ایران نشده است. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
- قذافی ضمن حمله به بسیاری از رهبران عرب، اسرائیل و حامیان غربی آن، از ایران و عراق خواست تا به جنگ پایان دهند. 
- واکنش رسانه‌های خارجی به اظهارات نخست‌وزیر در مجلس شورای‌اسلامی درباره تولید سلاح شیمیایی. این رسانه‌ها در تفسیرهای خود به غیرقانونی بودن تولید سلاح‌های شیمیایی، اعتراف ایران به تولید این سلاح، فشار بر سازمان‏ ملل برای دادن امتیاز بیش‌تر به ایران و استفاده در حمله آتی از سلاح‌ شیمیایی اشاره کردند.

ارسال نظر






captcha
ارسال