فائزون|۸ دی ۱۳۶۱

کدخبر : 15070 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴|۰۹:۵۴

تاریخ شمسی

8 دی 1361

تاریخ قمری

13 ربیع‌الاول 1403

تاریخ میلادی

29 دسامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- در حوالی کامیاران 2 تن از نیروهای خودی بر اثر حمله‌ی دمکرات‌ها شهید شدند و یک تن از مهاجمان نیز به هلاکت رسید. نیروهای مهاجم در آبادی کومه‌له در شمال کامیاران یک خودرو را به سرقت بردند.

- درگیری عناصر مجاهدین خلق و نیروهای دادستانی در تهران و زخمی و دست‌گیر شدن یک تن از افراد سازمان. اخاذی افراد این سازمان در سنندج.

- بیانیه‌ی مسئول نظامی سازمان مجاهدین خلق که حاکی از عملیات‌های سازمان و کشته شدن افراد فراوانی از نیروهای جمهوری اسلامی بود، در طول تابستان و پاییز بیش از 100 تن از افراد دولتی کشته ‌شده‌اند و...

- سخن‌رانی محسن رضایی در مراسم اعزام به جبهه‌های هزاران نفر از نیروهای بسیجی در پادگان 21 حمزه‌ی تهران و گزارش روزنامه‌ی کیهان درباره‌ی این سخن‌رانی. محسن رضایی: اکنون سه عامل ترس، نیاز و فرهنگ که عوامل استثماری امریکایی ‌باشند به نفع ما تغییر کرده است.

- احمد طالب ابراهیمی‌ وزیر امور خارجه‌ی الجزایر‌ به دعوت وزیر امور خارجه‌ی کشورمان به تهران خواهد آمد. وزارت امور خارجه‌ هدف از سفر وی را ترجمان کیفیت روابط برادرانه‌ی موجود بین دو کشور اعلام کرد.

رئیس‌جمهوری یمن‌ جنوبی‌ در مصاحبه با روزنامه‌ی کویتی السیاسیه خواستار خاتمه‌ی فوری جنگ ایران و عراق شد.

- واحد مرکزی خبر: کارت خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توسط مسئول امور کنسولی سفارت این کشور در تهران ضبط شد.

- اعتراض کمپانی ژاپنی توسعه‌ی صنایع شیمیایی ایران در پی تمایل طرف ایرانی برای هم‌کاری با شرکت‌های کره‌ی جنوبی برای تکمیل پروژه‌ی پتروشیمی بندر ماهشهر.

- دو تن از کارکنان سفارت استرالیا در تهران به دلیل توهین به شعائر اسلامی اخراج شدند.

- کاهش صادرات نفت شوروی به کشورهای بلوک شرق و نتایج سفر وزیر صنایع شیمیایی آلمان شرقی‌ به ایران موضوعات گزارش روزنامه‌ی تایمز مالی بود.

- طه یاسین رمضان؛ رشد شرکت اعراب در جنگ همان‌طور که در سودان حاصل شد با تسهیلاتی که حکام عرب فراهم می‌آورند میسر خواهد بود. اعلام آمادگی طارق عزیز برای برقراری روابط سیاسی با مصر.

ارسال نظر






captcha
ارسال