فائزون|۹ دی ۱۳۶۱

کدخبر : 15084 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴|۱۰:۲۶

تاریخ شمسی

9 دی 1361

تاریخ قمری

14 ربیع‌الاول 1403

تاریخ میلادی

30 دسامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- نشست فرماندهان سپاه درباره‌ی طرح مانور و مرحله‌بندی عملیات؛ توضیحات غلامعلی رشید درباره‌ی توانایی پیشروی نیروهای پیاده و عمق هدف (پل غزیله)؛ دلایل مرتضی قربانی و مجید بقایی برای اجرای عملیات در دو مرحله و دلایل غلامعلی رشید، حسن باقری، محمدابراهیم همت و مرتضی صفاری برای اجرای عملیات در یک مرحله. به رغم مطرح کردن برخی پیشنهادها درباره‌ی نزدیک کردن نظرات فرماندهان برای تصمیم‌گیری درباره‌ی مرحله‌بندی عملیات، جلسه بدون دست‌یابی به نتیجه‌ی قطعی پایان یافت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- شهادت 3 نفر در پیرانشهر بر اثر حمله‌ی نیروهای حزب دمکرات. یک شهید در حمله‌ی نیروهای مسلح غیر قانونی به پایگاه ژاندارمری در روستای ارمرده در جنوب باختری بانه. شهید و زخمی شدن 2 نفر؛ به گروگان گرفته شدن 4 نفر از نیروهای خودی و به هلاکت رسیدن 2 تن از افراد مسلح غیر قانونی در چند روستا و از جمله روستای جعفرآباد. همچنین این نیروها با بستن جاده‌یی در دیواندره از مسافران مبالغی پول دریافت کردند. گزارش لشکر28 کردستان درباره‌ی 2 زندان متعلق به حزب دمکرات و کومه‌له پرتاب نارنجک نیروهای مسلح غیر قانونی به مقر سپاه پاسداران سنندج خسارات یا صدماتی در پی نداشت.

- بررسی رادیو بی‌بی‌سی در مورد تحولات اخیر در مناطق درگیری بین نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران و مخالفان تجزیه‌طلب با استناد به بیانیه و اطلاعاتی که حزب دمکرات منتشر کرده است.

- دست‌گیری 2 نفر و به دست‌آوردن مقادیری مهمات در پی کشف 2 خانه‌ی تیمی سازمان مجاهدین خلق در آبادان و هشتپر طوالش.

- رأی مثبت اکثریت نمایندگان مجلس به طرح "حمایت از حرکت‌های اسلامی و نهضت‌های آزادی‌بخش" که در کمیسیون‌های امور خارجه، ارشاد و امور دفاعی تصویب ‌شده بود.

توضیحات آقای هاشمی رفسنجانی در حمایت از این طرح و لزوم اجرایی شدن و حساسیت‌های سیاسی درباره‌ی این طرح.

- کیهان: نمایندگی صلیب سرخ در تهران اعلام کرد: «74 نفر ایرانی که در اسارت نیروهای عراق هستند غیرنظامی می‌باشند.»

- رایزنی محافل خبری درباره‌ی دلایل و اهداف سفر احمد طالب ابراهیمی‌ به ایران.

- مصاحبه‌ی محمد اسحاق‌ امام‌جمعه و یکی از اعضای انجمن حمایت از انقلاب اسلامی در سریلانکا با خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره‌ی تأثیرات پیروزی ایران در عملیات بیت‌المقدس در نگاه مسئولان سریلانکا و چگونگی نفوذ عراق در ساختار سیاسی این کشور (وی برای شرکت در کنگره‌ی جهانی ائمه‌ی جمعه و جماعات به تهران آمده است).

ارسال نظر






captcha
ارسال