فائزون|۱۰ دی ۱۳۶۶

کدخبر : 15091 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴|۱۰:۵۵

تاریخ شمسی

10 دی 1366

تاریخ قمری

9 جمادی‌الاول 1408

تاریخ میلادی

31 دسامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- فرماندهان نیروی ‌زمینی سپاه و قرارگاه‌های قدس و نجف در جلسه با آقای هاشمی‌رفسنجانی، وضعیت یگان‌ها، اوضاع جوّی، وضعیت مهندسی، پیشرفت کار، وضعیت دشمن و دلایل تعویق عملیات را گزارش دادند. فرماندهان لشکرها نیز وضعیت یگان، سازمان، استعداد نیرو و نحوه استقرار آن‌ها را بیان کردند. آقای هاشمی ‌گفت: امیدواریم مشکل جدیدی پیش نیاید الان عراق عملیات جنوب را جدّی می‌داند، طبعاً عراق فرصت انتقال نیرو به این جبهه را نخواهد داشت... در شرایطی که عملیات روی "دور" باشد، ما پول را می‌رسانیم و مشکلات را حل می‌کنیم.

- گزارش قرارگاه ثامن‌الائمه‌(ع) از طرح عملیاتی منطقه عمومی حلبچه و سدّ دربندیخان در جلسه فرماندهان سپاه.

- گزارش افزایش پروازهای عراقی، فعال بودن آتش‌توپخانه دشمن و تقویت و گسترش نیروهای عراقی در منطقه فاو، در جلسه قرارگاه کربلا.

- اعزام روحانیان حوزه علمیه قم به جبهه. عزیمت کاروان تدارکاتی مردم استان‌های فارس و کرمان به منطقه نبرد.

- دو کشتی پدافندی ایران در اطراف خارک هدف‌ هواپیماهای عراقی قرارگرفت و خسارات و تلفاتی به بارآمد. نیویورک‏تایمز: نیروی دریایی امریکا درجست‌و‌جوی فرمولی است که بتواند کشتی‌رانی در خلیج‌فارس را امن‌تر کند.

- ابوایاذ عضو ساف: ما معتقدیم این جنگ تنها با عراق نیست بلکه با ما و تمام اعراب نیز هست. روزنامه الیوم (سعودی): کشورهای شورای همکاری به ایران فرصت می‌دهند تا حسن‏ نیتش را ثابت کند. تعهد مصر به اعزام ده‌هزار سرباز به خلیج‌فارس به دلیل تهدیدهای تهران. درخواست عرفات از ایران برای پذیرش صلح.

- ادعای منابع اطلاعاتی امریکا درباره ورود سه کشتی حامل جنگ‌افزارهای ساخت چین به ایران.

- به گفته منابع غربی چهار ایرانی به اتهام تلاش جهت خراب‌کاری در یک پالایشگاه مرتبط با امریکا در بحرین بازداشت شدند.

ارسال نظر






captcha
ارسال