فائزون|۱۰ دی ۱۳۵۹

کدخبر : 15097 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴|۱۱:۰۴

تاریخ شمسی

10 دی 1359

تاریخ قمری

23 صفر 1401

تاریخ میلادی

31 دسامبر 1980
 
خلاصه روز: 
 
- حمله چریکی سپاه در محور آبادان و گلوله‌ باران 20 نقطه شهر اهواز توسط دشمن و اعتراض نماینده اهواز به اوضاع جبهه اهواز در انتقاد تلویحی به فرمانده کل قوا (بنی‌صدر). 
- تقویت نیروهای عراقی در مریوان و تشدید تحرکات ضد انقلاب در غرب کشور، با هماهنگی عراق، در گزارش روزنامه انقلاب ‌اسلامی.
- پاسخ معاون وزارت ‌دفاع (دکتر ‌مهران) به سؤال نماینده‌ تهران در ‌مجلس ‌شورای ‌اسلامی درباره چگونگی خرید ناوهای جنگی لجستیکی و نیروبر از انگلستان و اشکال‌تراشی برای تحویل آن.
- سعد قاسم حمودی وزیر اطلاعات سابق عراق: جنگ ایران و عراق جنگ بین دو خط است: خط قومیت عربی که عراق آن را دنبال می‌کند و خط نژادپرستی مذهبی و عقب‌مانده که ایران نماینده آن است.
- تفسیر رادیو ‌لندن از اشتباه محاسبه‌ صدام در شروع جنگ با ایران و گمراه ‌شدن احتمالی در مشورت با افرادی که چون تیمسار اویسی و شاهپور بختیار و مقاومت ایرانیان در خرمشهر و آبادان و سرانجام ناکامی در رسیدن به اهواز و دزفول.
- دو مقاله انتقادی درباره عراق:مجله الرای چاپ لبنان: اقدام عراق با استراتژی ملت عرب در بسیج برای آزادی فلسطین دشمنی و مخالفت دارد. روزنامه گاردین چاپ انگلیس: در زندان‌های عراق 50 هزار زندانی سیاسی تحت شکنجه‌های غیرانسانی قرار دارند.
- رادیو‌ کلن: اعلام ناکامی تلاش‌های اولاف‌پالمه در‌ آزاد ‌کردن‌ کشتی‌های متوقف‌ شده در اروند‌رود.
- گزارش یونایتدپرس از میزان کاهش تولید نفت جهان بر اثر جنگ ایران و عراق، علی‌رغم افزایش تولید امریکا و دیگر کشورهای تولید کننده نفت.
- اظهار نظر مقامات ‌امریکایی پیرامون ‌مسئله گروگان‌ها و انتقاد به ‌برخورد تند ریگان با ایران به دلیل تشدید مبارز‌ه‌طلبی در نزد ایرانیان.
- انتقاد سازمان چریک‌های فدایی خلق (اکثریت) از حمله به سفارت شوروی در تهران توسط افغانی‌های مقیم ایران و نیز از سازمان مجاهدین خلق، که به تشنجات داخلی دامن می‌زند و اتحاد نیروهای ضد امپریالیستی را به تعویق می‌اندازد.

ارسال نظر






captcha
ارسال