فائزون|۱۱ دی ۱۳۶۱

کدخبر : 15110 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴|۱۱:۱۷

تاریخ شمسی

11 دی 1361

تاریخ قمری

16 ربیع‌الاول 1403

تاریخ میلادی

1 ژانویه 1983
 
خلاصه روز: 

- عملیات موفق نیروهای خودی در منطقه‌ی شور شیرین در شمال مهران به کشته یا مجروح شدن 100 نفر از نیروهای عراقی انجامید.

- حمله‌ی افراد مسلح غیر قانونی به نیروهای ژاندارمری در محور میاندوآب ـ مهاباد و کشته، زخمی یا اسیر شدن 12 تن از نیروهای خودی. شهید یا مفقودالاثر شدن 12 تن از نیروهای خودی در شرق مهاباد بر اثر افتادن در کمین نیروهای مسلح غیر قانونی. در محور بانه ـ سردشت سرهنگ مخبری به هم‌راه 10 تن از نیروهای خودی به کمین نیروهای مهاجم افتاده، به شهادت رسیدند.

قرارگاه حمزه‌ی سیدالشهدا(ع): در یک ماه اخیر افراد حزب منحله‌ی دمکرات با مراجعه به قریه‌های پاک‌سازی‌شده از مردمی که با سپاه هم‌کاری کرده‌اند جرایم نقدی دریافت کرده است.

کشته یا زخمی شدن 7 تن از افراد حزب دمکرات در حوالی سقز و جلقران در شمال ارومیه به دست نیروهای خودی. برنامه‌ریزی حزب دمکرات برای بهره‌برداری از روستانشینان منطقه‌ی اشنویه به منظور تأمین نیازمندی‌های این حزب.

- درگیری نیروهای دادستانی با 2 نفر از افراد سازمان مجاهدین خلق؛ کشته شدن یکی از آنان و فرار کردن دیگری. سرقت یک پیکان در خیابان تیسفون؛ زخمی کردن بخشدار خواف‌ و مثله کردن جسد پیرزن ربوده‌شده در رودسر از دیگر اقدامات افراد این سازمان بود. دست‌گیری یک تن از افراد سازمان در مرودشت. 4 قبضه کلت و مقداری مهمات در جریان دست‌گیری یکی از افراد چریک‌های فدایی خلق در بندر ترکمن به دست آمد.

- گزارش بولتن داخلی سپاه از بازتاب نامه‌ی آقای شریعتمداری به دادستانی ارتش در محافل سیاسی خارج به خصوص سازمان مجاهدین خلق و پاسخ این سازمان به این نامه.

- گزارش روزنامه‌ی اطلاعات از دیدار آیت‌الله خامنه‌ای با علمای اهل تسنن و تشیع منطقه‌ی گرگان و گنبد.

- آقای هاشمی رفسنجانی در پایان جلسه‌ی شورای عالی دفاع: اقدامات موذیانه و استعماری فرانسه نباید بدون جواب بماند.

- ورود یک هیئت عالی‌رتبه‌ی تجاری ـ اقتصادی چینی به تهران. معاون بازرگانی خارجی وزارت بازرگانی‌ هدف از سفر این هیئت را گسترش مبادلات اقتصادی بین دو کشور ذکر کرد.

- آغاز به کار نیروی جدید نظامی امریکا (فرماندهی مرکزی ایالات متحده) به جای نیروی واکنش سریع و گزارش بی‌بی‌سی درباره‌ی اهداف تشکیل و مناطق مأموریت این نیرو.

- یاسر عرفات در مصاحبه‌ یی با روزنامه‌ی الانباء گفت: صدای فلسطین هم‌اکنون در عراق پخش می‌شود.

ارسال نظر






captcha
ارسال