فائزون|۱۲ دی ۱۳۶۶

کدخبر : 15117 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴|۱۲:۳۹

تاریخ شمسی

12 دی 1366

تاریخ قمری

11 جمادی‌الاول 1408

تاریخ میلادی

2 ژانویه 1988
 
خلاصه روز: 

- در جلسه مسئولان قرارگاه نوح با محسن رضایی، برای دومین روز متوالی مسائل عملیات اسکله‌ها بررسی شد. کمبودهای لجستیکی و قایق و ضعف پشتیبانی آتش از مهم‌ترین مشکلات است. مسئول لجستیک سپاه برآوردی از امکان تأمین نیازهای قرارگاه نوح را ارائه داد. فرمانده سپاه با توجه به تعویق عملیات خواستار تلاش برای آمادگی بیش‌تر شد و تاریخ عملیات را 17 دی و هدف آن را انهدام دشمن اعلام کرد.

- فرمانده کل سپاه در جلسه با فرماندهان یگان‌های قرارگاه نوح با اشاره به مشکلات تأمین نیازهای جنگ، اوضاع حساس جنگ و سیاست جدید امریکا گفت: هدف‌ نهایی جنگ دست‌یابی به آزادی است و همان‌طور که امام فرمود، جنگ را ادامه می‏ دهیم؛ ان‏شاءالله یا آزاد می‏ شویم، یا به آزادی بزرگ‏تر که شهادت است، خواهیم رسید. وی افزود: پس راه حیات ما در مبارزه است... در دور جدید عملیات امریکا باید راه جدید برای مقابله جست‏ وجو کرد. ما فاقد حداقل امکانات هستیم, ما را محاصره کرده‏ اند‏. ما مظلوم‌‏تر از صدر اسلام هستیم.

- مسئولان لجستیک سپاه با حضور در جمع فرماندهان عالی جنگ مشکلات و تنگناهای عمده مالی و لجستیک سپاه را توضیح دادند. اکبر غمخوار با اشاره به پاره‏‌ای از بدهی‏‌های قبلی سپاه به مراکز مختلف، بخشی از این وضع را ناشی از ناهماهنگی سیستم اجرایی کشور با مسئولان جنگ اعلام کرد و درباره بودجه سال‌ آینده سپاه توضیحاتی داد.

- بررسی مشکلات مسئولان جهادسازندگی در جبهه ‌شمال‏ غرب در جلسه با آقای هاشمی رفسنجانی. در نشستی با حضور علی شمخانی و فرماندهان قرارگاه نجف و سپاه هشتم‌ ثامن‌الائمه، مسائل مهندسی، پدافندی و عملیاتی بررسی شد و تصمیماتی اتخاذ گردید.

- حمله جنگنده‌های عراقی به خط آهن تهران ـ خوزستان در منطقه پل تله زنگ.

- صدام حسین: اکنون ما در شرایط جمع‌آوری محصول هستیم و فصل دروکردن فرا رسیده است. آنچه در توان داشتند نیرو جمع‌کردند و ما به‏ طور دقیق می‌دانیم شما اکنون بیش‌تر از آن‌ها هستید... ما بر حق هستیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- روزنامه رسالت: شوروی مخالف تحریم تسلیحاتی ایران نیست بلکه در تلاش است که قدرت اجرایی این اقدام در دست نیروی دریایی حافظ صلح سازمان‏ ملل که طبعاً روس‌ها نیز در آن حضور دارند، باشد.

- رادیو مسکو از جمله آثار جنگ بر مسائل زیست‏ محیطی را آلودگی خلیج‌فارس بر اثر جاری شدن نفت، فلج شدن ماهی‏‌گیری و مختل شدن آب مصرفی کشورهای ساحلی برشمرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال