فائزون|۱۲ دی ۱۳۶۱

کدخبر : 15119 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴|۱۲:۴۷

تاریخ شمسی

12 دی 1361

تاریخ قمری

17 ربیع‌الاول 1403

تاریخ میلادی

2 ژانویه 1983
 
خلاصه روز: 
 
- حمله‌ی موشک‌های هلی‌کوپترهای هوایی در دهانه‌ی خور موسی‌ به کشتی‌های تجاری و آمار اغراق‌آمیز رادیو بغداد از میزان خسارات وارده کشف چند کشتی متجاوز که قصد ورود به بندر امام خمینی را داشتند.
گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی: آتش‌سوزی نفت‌کش 30 هزار تنی اسکای‌مون همچنان ادامه دارد.
- گروگان‌گیری 16 نفر از هم‌کاران بومی ژاندارمری به دست افراد حزب دمکرات کردستان. گروگان‌گیری 4 نفر از مردم در محورهای سقز ـ بوکان و سنندج ـ مریوان به دست نیروهای مسلح غیر قانونی و ترور یک نفر در سنندج. کمین‌گذاری نیروهای مهاجم در محور پسوه ـ جلدیان با اقدام سریع نیروهای خودی ناکام ماند.
6 تن از افراد حزب دمکرات کومه‌له به هم‌راه 6 قبضه سلاح خود را به سپاه مریوان معرفی نموده، درخواست امان‌نامه کردند.
- تأکید برآمیختگی دین و سیاست و زیر سؤال بردن منافع امریکا در مناطق مسلمان‌نشین از جمله مهم‌ترین محورهای سخن‌رانی امام خمینی در جمع سران سه قوه‌، نمایندگان مجلس و هیئت دولت بود.
- اولین دور مذاکرات وزیر امور خارجه‌ی الجزایر‌ و همتای ایرانی‌اش در تهران آغاز شد؛ گزارش خبرگزاری‌های فرانسه، رویتر و روزنامه‌ی الریاض از این دیدار و بررسی پیشینه‌ی دولت الجزایر در زمینه‌ی میانجی‌گری.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
- متن گفت‌و‌گوی صدام حسین با استفان سولارز نماینده‌ی کنگره‌ی امریکا در سوم شهریورماه گذشته منتشر شد؛ لزوم امنیت اسرائیل؛ ایجاد رابطه‌ی سیاسی عراق و امریکا؛ فایده‌ی حضور نظامی امریکا در منطقه و... از محورهای مذاکرات بود.
خبرگزاری رویتر: عراق متن گفت‌و‌گوهای بین صدام و نماینده‌ی کنگره‌ی امریکا را که در آن صدام برای اولین بار نیاز اسرائیل به امنیت را پذیرفته است منتشر کرد.
- پایان بازدید صدام حسین از منطقه‌ی العماره و سخن‌رانی وی برای جمعی از افسران و سربازان مأمور در آن منطقه؛ سخنان صدام تبلیغاتی و جنبه‌های روحیه بخشیدن داشت.
- بنا بر اطلاعات ژاندارمری خوزستان، ارتش عراق ضمن تأکید بر حمله‌ی قریب‌الوقوع ایران به فکه و چزابه به نیروهای خود دستور مقاومت با تمام تجهیزات را داده‌اند.
- رادیو بی‌بی‌سی در اقدامی تبلیغاتی به شرح استقبال گسترده‌ی مردم سودان برای اعزام به عراق به منظور شرکت در جنگ علیه ایران پرداخت. خبرگزاری رسمی سنگال از اعزام واحدهای جنگ‌جوی ارتش خود به عراق خبر داد.
- نیروهای معارض عراق در 2 عملیات در طول 2 روز تعدادی از نظامیان عراقی را به هلاکت رساندند و چندین قبضه سلاح به غنیمت گرفتند؛ این عملیات‌ها در مناطق گامیش‌تپه و سیدصادق انجام شد.
- پناهندگی 9 تن دیگر از مردم عراق به جمهوری اسلامی ایران.

ارسال نظر






captcha
ارسال