فائزون|۲۲ دی ۱۳۶۶

کدخبر : 15201 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۶|۰۸:۴۶

تاریخ شمسی

22 دی 1366

تاریخ قمری

21 جمادی‌الاول 1408

تاریخ میلادی

12 ژانویه 1988
 
خلاصه روز: 

- فرمانده سپاه با حضور در جمع فرماندهان رده‌های مختلف لشکر10 سید‌الشهدا ا‏ز نزدیک با اقدامات یگان از جمله: چگونگی حرکت نیروها، محل استقرار، نحوه تأمین جیره‌ غذایی، زمان‌بندی حرکت مسیر، چگونگی توجیه نیروها و نیز شناسایی‌های انجام شده، آشنا شد و از دیدگاه‌های فرماندهان آگاهی یافت. محسن رضایی سپس در سخنانی علل روی‌ آوردن به جبهه شمال‏ غرب و اوضاع جبهه‌ها را تشریح کرد.

- در آستانه عملیات بیت‌المقدس2، فرمانده سپاه مسائل عملیات را با حساسیت بیش‌تر پی‌گیری می‌کند. وی به دلیل نرسیدن نیروی لشکر10 به منطقه عملیاتی، با تعویق عملیات تا 66/10/24 موافقت کرد.

- مسائل عملیات در منطقه حلبچه و سد دربندیخان (به‏ عنوان عملیات یدک) از جمله کار مهندسی و احداث جاده، در قرارگاه خاتم‌الانبیا با حضور فرمانده سپاه بررسی شد.

- امروز عملیات ظفر5 با رمز یا زهرا(س) در سه محور استان‌های دهوک، کرکوک و دیاله عراق به همت رزمندگان قرارگاه رمضان و پیش‌مرگان حزب دمکرات کردستان عراق آغاز شد. از جمله نتایج این عملیات تصرف کامل شهر دیرلوک، قطع راه‌های ارتباطی، انهدام پایگاه‌ها و تجهیزات، تلفات نیرو و اسارت 348 تن از عراقی‌ها است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- تأکید روزنامه‌های بغداد به برتری و توانایی ارتش بعث در دفع حمله ایران. گزارش نیوزویک از ناآرامی‌ها و مخالفت در ارتش عراق.

- سخنان خلیفه ‌اعظم ارمنیان ایران درباره توطئه‌های دشمنان و دفاع حق‌‌طلبانه مردم و رهبری از انقلاب اسلامی. کمک مالی خلیفه‌گری ارومیه برای رزمندگان.

- هدایای مالی و اعزام نیروهای رزمی، تخصصی و تبلیغاتی به جبهه از چندین شهر کشور.

- گزارش‌هایی از تلفات حمله دیروز عراق به یک کشتی در نزدیکی لاوان. تلقی ضعف ایران به دلیل مقابله به مثل نکردن در حمله به کشتی‌ها. اعزام یک ناو دیگر فرانسوی به خلیج‌فارس.

- تحولات سیاسی ـ نظامی خلیج‌فارس پس از تصویب قطع‌نامه598، در مقاله‌ای در روزنامه‌ اطلاعات بررسی شده است. از جمله مطالب این مقاله: گرایش آشکار امریکا به سمت عراق، حملات لفظی کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس، فشار عراق بر تأسیسات نفتی و دریایی ایران، مقابله به مثل جمهوری‌اسلامی، شکست حضور نظامی امریکا در خلیج‌فارس و تصمیم به کاهش حضور، احتمال تصویب قطع‌نامه دیگر شورای امنیت پس از مذاکرات ایران و شورای همکاری.

- مواضع مقام‌های فرانسه، مصر، قطر و شوروی درباره لزوم پایان جنگ و تحریم تسلیحاتی ایران.

- ابراز شعف روزنامه‌های کویت از حمایت مصر و نتایج‌ دیدار مبارک از کشورهای منطقه. گزارش رادیو لندن از خوش‌بینی اعراب از این سفر و احتمال استفاده امریکا از تسهیلات نظامی مصر.

- رهبر لیبی جنگ ایران و عراق را خدمت به عراق و امریکا دانست.

- تأکید سرپرست اداره غله خوزستان بر ضرورت ذخیره‏ سازی گندم برای مدت یک‌سال.

ارسال نظر






captcha
ارسال