فائزون|۲۲ دی ۱۳۶۱

کدخبر : 15204 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۶|۰۸:۵۸

تاریخ شمسی

22 دی 1361

تاریخ قمری

27 ربیع‌الاول 1403

تاریخ میلادی

12 ژانویه 1983
 
خلاصه روز: 

- در نشست امروز فرماندهان سپاه و ارتش، سرهنگ صیاد شیرازی اجرای عملیات در محور ارتفاعات فوقی را منتفی دانست و نظر موافق فرماندهان ارتش مبنی‌بر اجرای عملیات در محور فکه ـ چزابه با هدف تصرف العماره را اعلام کرد.

وی همچنین تصمیمات خود برای تحویل تجهیزات مورد نیاز از قبیل دستگاه‌های مهندسی، مهمات، مکانیزه و... را به یگان‌های عمل‌کننده اعلام کرد.

- تخریب 2 منزل مسکونی و آسیب دیدن 2 منزل دیگر در آبادان.

- گروه کومه‌له 2 تن از گروگان‌های خود را که از اهالی شهر مریوان بودند اعدام کرد. زخمی شدن یکی از سرنشینان یک خودرو جیپ بر اثر تیراندازی نیروهای مسلح غیر قانونی در نزدیکی نقده. مجروح شدن یک سرباز در حوالی ارومیه بر اثر برخورد با مین. حزب دمکرات برای آزاد کردن تانکرهای سوخت دزدیده‌شده 500 هزار تومان درخواست کرد. این حزب در اطلاعیه‌یی که در برخی روستاهای سنندج پخش کرده بود اعلام کرد که افراد مشمول خدمت سربازی باید به عنوان پیش‌مرگان در این حزب خدمت کنند.

- اطلاعیه‌ی سازمان مجاهدین خلق درباره‌ی عملیات نیروهای این سازمان در منطقه‌ی سردشت و پخش این خبر از خبرگزاری یونایتدپرس، صدای امریکا و رادیو صدای آزاد ایران. 3 تن از وابستگان گروه کومه‌له با مقداری اسلحه و مهمات خود را با پایگاه شوشیه معرفی کرده، خواهان امان‌نامه شدند.

- قرارگاه حمزه اعلام کرد که کاوه شیخ‌لطیف هم‌راه 24 نفر به ایران وارد ‌شده، قصد پناهنده شدن به ایران را داشتند که چند روز قبل بر اثر کولاک و سرما کشته شدند.

- اطلاعیه‌ی سپاه پاسداران برای درخواست از نیروهای مردمی کرج و حومه برای شرکت در گردهمایی بسیج و اعزام مجدد به جبهه‌ها. امروز نیز نیروهای داوطلب مردمی از شهرهای مختلف کشور عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند.

- رئیس شهربانی استان اصفهان‌ اعلام کرد که از آغاز جنگ تاکنون 524 نیروی آموزش دیده‌ی شهربانی اصفهان به جبهه‌ها اعزام ‌شده‌اند.

- مدیر کل اداره‌ی کشاورزی و عمران روستایی استان ایلام‌: در پی آزادسازی منطقه‌ی دشت عباس از لوث وجود صدامیان، اداره‌ی کشاورزی ایلام بازسازی اراضی مزروعی دشت عباس را آغاز کرد.

- آخرین جلسه‌ی رسیدگی به اتهامات 30 تن از اعضای اتحادیه‌ی کمونیست‌های ایران صبح و بعدازظهر امروز در شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب اسلامی مرکز برگزار شد.

- دادستان انقلاب اسلامی شیراز و بندرعباس در گزارشی از عملکرد نیروهای سپاه و دادستانی از کشف 47 خانه‌ی تیمی گروهک اشرف دهقان‌ در چند شهر خبر داد.

- اطلاعیه‌ی روابط عمومی کمیته‌ی انقلاب اسلامی درباره‌ی اقدامات انجام‌شده در طرح مالک و مستأجر.

- رادیو بی‌بی‌سی از برگزاری یک دادگاه محاکمه‌ی اعضای مجاهدین خلق در ترکیه به اتهام تشکیل غیر قانونی گروه زیرزمینی و حمله به کنسول‌گری ایران در سال 1981 خبر داد. بی‌بی‌سی تشریفات دادرسی این دادگاه را بی‌سابقه خواند.

- وزیر نفت در دیدار با مردم دامغان با اشاره به منابع معنوی انقلاب و عملکرد آن در جنگ گفت: بنا بر آیات قرآن کریم صنایع و تولیدات کافر نمی‌تواند برای همیشه سلطه داشته باشد و هرچه درست کنند علیه خودشان به کار گرفته خواهد شد.

- در پی تلاش برخی کشورها برای حذف قسمت‌هایی از قطع‌نامه‌ی اجلاس فوق‌العاده‌ی غیر متعهدها در ماناگوا که در آن برخی اقدامات امریکا محکوم ‌شده بود، نماینده‌ی ایران ضمن مخالفت شدید با این موضوع گفت: لزومی ندارد که سخن نادرست سازمان ملل را به جنبش عدم تعهد منتقل کنیم.

- بی‌بی‌سی امروز در صدد تعدیل خبر روز گذشته‌ی خود مبنی‌بر ارسال اسلحه‌ی شوروی به عراق برآمد. دیلی تلگراف: دولت اندروپف تصمیم دارد تا پیشنهادهای صلحی را برای پایان بخشیدن به این جنگ دو ساله تسلیم کند.

- در هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک عراق و هند، وزیر انرژی این کشور از وزیر نفت عراق خواست تا آن کشور برای پرداخت بدهی‌های خود سریع اقدام کند. گزارش خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی ایران و پی‌.تی.آی. از هند در این خصوص. خبرگزاری آلمان: هند بخش عمده‌یی از نفت وارداتی خود را از عراق تأمین می‌کند.

ارسال نظر






captcha
ارسال